شیراز؛

برخورد بالگرد اورژانس به دکل صدا و سیما

معاون فنی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس خسارت وارده به دکل فرستنده رادیویی را حداقل یک میلیاردتومان تخمین زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرزاد فیروزی با تسلیت جان‌ باختن سرنشینان بالگرد اورژانس در روستای دهنو گفت: دیشب به ‌محض مطلع شدن از قطع فرستنده رادیویی، کمتر از نیم ساعت با حضور در محل مشاهده کردیم بالگرد اورژانس با این دکل برخورد کرده است.
وی ادامه داد: در این محل دو دکل 252 متری و 164 متری فرستنده‌های رادیو ایران و رادیو فارس از نوع مهاردار با سیم‌های بکسل نصب و با سیم‌هایی با زاویه‌های 120 درجه مهار شده است.
معاون فنی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به ارتفاع بالای این دکل‌ها افزود: به همین دلیل در نقطه بسیار دورتر از خط پرواز قرار دارد و سازمان‌هوانوردی از موقعیت و مختصات آن‌ها به‌طور کامل اطلاع دارد.
فیروزی اظهار کرد: این دکل‌ها در سه و یا چهار طبقه روشنایی با لامپ‌‌های قرمز دارند و از فاصله بسیار دور نیز قابل‌ مشاهده هستند.
وی بیان کرد: برخورد بالگرد با دکل فرستنده رادیویی فارس موجب شده تا 70متر از قسمت فوقانی و تعدادی از سیم‌های مهارکننده آن به پایین سقوط کنند و حدود 40 متر دیگر نیز به‌طور کامل کج شده و خطرسقوط دارد.
معاون فنی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس تصریح کرد: با حضور کارشناسان مربوطه از تهران میزان دقیق خسارت وارده مشخص خواهد شد.
فیروزی ادامه داد: میزان این خسارت حداقل یک میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.
وی گفت: رادیو فارس 70 درصد این استان با دامنه جغرافیایی 123 هزار کیلومترمربع را پوشش می‌دهد و این حادثه موجب شده است قسمت عمده‌ای از پوشش رادیویی فارس را از دست بدهیم به‌همین علت سازمان صدا وسیما اجازه داده از فرستنده رادیویی که شبکه ایران را پوشش می‌دهد به ‌صورت موقت استفاده کنیم.
معاون فنی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس افزود: آسیب وارده به دکل فرستنده رادیویی فارس که روی فرکانس 603 کیلوهرتز بود موجب شده از فرکانس 990 کیلوهرتز به‌عنوان جایگزین برای برنامه‌های رادیو فارس استفاده کنیم و به‌طور مدام در حال اطلاع‌رسانی به شنوندگان خود هستیم.
فیروزی اظهار کرد: یک ساعت و 15 دقیقه از غروب گذشته و هوا به ‌طور کامل تاریک بوده که این اتفاق رخ داده است.
وی ادامه داد: لاشه بالگرد ساقط شده خارج از فنس صداوسیما در فاصله 350 متری آن روی زمین افتاده و خسارت جرحی و فوتی برای کارکنان ما پیش نیامده و تنها تجهیزات آسیب‌ دیده و دکل افتاده است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار