منصور هادی در یک قدمی مرگ

یک رسانه عربی از وخامت حال رئیس جمهور فراری یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم؛ یک رسانه عربی با اشاره به برگزاری تظاهرات مردم یمن در صنعا در اولین سالگرد جنگ آل سعود و متحدانش از وخامت حال عبدربه منصور هادی و تمایل وی به خروج از عدن یا پناهنده شدن به خارج پرده برداشت.

پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم نوشت پس از گزارش‌های فاش شده که بیشتر آنها از سوی حکومت عبدربه منصور هادی در رسانه‌های سعودی درباره بیماری وی و وخامت حالش درز کرده است، برخی گزارش‌ها هم از تمایل منصور هادی به ترک یمن یا پناهنده شدن امن به خارج حکایت می‌کند.

این روزنامه افزود از سوی دیگر "علی عبدالله صالح،" رئیس جمهور سابق یمن، در گفت‌وگو با شبکه الیمن الیوم سخنگوی حزب کنگره ملی که ریاست آن را برعهده دارد، از طرفدارانش خواست صبح شنبهدر میدان السبعین تجمع کنند و مخالفت خود را با تجاوز و دخالت خارجی و تجزیه یمن اعلام کنند. صالح تاکید کرد هرگز تسلیم نخواهد شد و یمنی‌ها با وسایل مختلف مقاومت خواهند کرد. صالح هرگونه هم پیمانی با ایران را تکذیب کرد و گفت اگر چنین ائتلافی به ما پیشنهاد می‌شد ‌می‌پذیرفتیم؛ ولی ایران چنین پیشنهادی به ما نداده است.

رای الیوم نوشت سخنرانی عبدالله صالح چند روز پیش از سخنان "اسماعیل ولد الشیخ،" نماینده سازمان ملل، درباره دستیابی به توافق آتش بس در شامگاه دهمین روز ماه آتی میلادی انجام شد و قرار است هجدهم آوریل یعنی یک هفته پس از آتش‌بس، ‌مذاکرات طرف‌های درگیر یمنی در کویت آغاز شود.
این رسانه برگزاری تظاهرات یمنی‌ها در صنعاء در نوبت صبحگاهی و عصرگاهی ‌آن هم یک مکان را عجیب خواند و نوشت این در حالی است که گزارش‌های خبری به این اشاره می‌کند که عربستان سعودی مذاکرات سری با حوثی‌ها را در ابها و ریاض انجام داد که منجر به تفاهماتی برای آتش بس در مرزهای دو کشور شده است.

یک منبع در رهبری حزب کنگره ملی یمن به ریاست عبدالله صالح به رای الیوم گفته است تظاهرات طرفداران صالح که برای اولین بار طی پنج سال اخیر برگزار شده، این پیام را خطاب به سعودی و عبدربه منصور هادی ارسال می‌کند به این‌که حزب کنگره ملی همچنان متحد و قوی و از محبوبیت مردمی بالایی برخوردار است و ادعاهای شما (سعودی‌ها) مبنی بر شکاف و دودستگی در این حزب صحت ندارد.
این منبع همچنین هدف از ائتلاف حزب کنگره ملی با جنبش مردمی انصارالله را دفع مشترک تجاوزات سعودی‌ها و مزدورانشان اعلام کرد.

رای الیوم نوشت تقریبا از دو هفته پیش تلاش‌هایی برای مهار اختلافات یا بیشتر آنها میان انصارالله و کنگره ملی انجام شده که به وضوح در ازسرگیری هماهنگی نظامی میان دو طرف در جبهه‌های متعدد نمایان شده که سبب شد بیشتر مواضعی را که ائتلاف انصارالله و کنگره ملی در تعز از دست داده بودند، بار دیگر از نیروهای ائتلاف سعودی پس بگیرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
منصور هادی را دستگیر کونید ،وتما خاندان پادشاه آل یعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
امدادهای غیبی خدا داره شامل حالشون میشه و نقشه های آل سعود داره دود میشه میره هوا چون اگه یارو بمیره دیگه بهانه ای دستشون نیس
آخرین اخبار