تبریز؛

راه‌اندازی نخستین خط اتوبوس‌ برقی در تبریز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، از بهره‌برداری اولین فاز اتوبوس‌های برقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب وحیدکیا اظهار داشت: 20 دستگاه اتوبوس برقی، سال گذشته با اعتبار 300 میلیارد ریال خریداری شده است که 10 دستگاه از این اتوبوس‌ها اردیبهشت سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: خط اول اتوبوس‌های برقی از میدان فهمیده تا بازار با 10 دستگاه اتوبوس به بهره‌برداری خواهد رسید و 10 دستگاه دیگر در فاز دوم و با فاصله یک ماهه مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز این اقدام را در راستای اجرایی کردن حمل و نقل پاک عنوان کرده و یادآور شد: با توجه به تاکید شهردار کلانشهر تبریز مبنی بر بهره‌مندی شهروندان از حمل و نقل پاک این طرح اجرا می‌شود و در صورت حصول نتیجه مطلوب در سایر نقاط شهر نیز گسترده خواهد شد.

وی گفت: این اتوبوس‌ها به صورت کاملا برقی کار می‌کنند و تنها با شارژ باطری 7 دقیقه‌ای در ایستگاه مبدا و مقصد می‌توانند پاسخگوی نیاز حمل و نقل پاک شهری باشند.

وحیدکیا یادآور شد: در صورتی که این اتوبوس‌ها با شرایط جوی و آب و هوایی شهر تبریز سازگار باشد و در صورت حصول نتیجه مطلوب در سایر خطوط شرکت واحد نیز به این اتوبوس‌ها مجهز خواهند شد تا شاهد حمل و نقل پاک در شهر تبریز باشیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار