اتفاقات مهم تئاتری دی ماه 94؛

حضور سیاستمداران در تئاتر/ گره بازسازی مولوی باز شد

نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار...» به کارگردانی علی رفیعی میزبان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان دی ماه سال 94 با عزل و نصب های مدیریتی و باز شدن پای سیاست مداران به تئاتر گذشت و اهلی تئاتر در تکاپوی آماده شدن برای سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر بودند در ادامه سر خط مهمترین اخبار تئاتر در دی ماه 94 را میخوانید.
 
پای ظریف به تئاتر کشیده شد  
اجرای عمومی نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار...» به کارگردانی علی رفیعی، به دلیل استقبال مخاطبان تا پایان دی‌ماه تمدید شد. علی رفیعی در جریان اجرای این نمایش میزبان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بود که به همراه همسرش به تماشای این نمایش نشست. وزیر امور خارجه در حاشیه تماشای نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزا تقی‌خان امیر کبیر»هنر ایرانی را بهترین نماینده عظمت ملت ایران معرفی کرد همچنین «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار...» میزبان سیاستمداران دیگری نیز بود.
 
گره بازسازی مولوی باز شد
رییس تالار مولوی درباره زمان بازگشایی این تالار نمایشی که مراحل پایانی بازسازی خود را سپری می‌کند، اعلام کرد تمام تلاش‌ها بر این است که در نیمه دی‌ماه تالار مولوی بازگشایی شود. در فاصله‌ کمتر از 10 روز به آغاز جشنواره‌ تئاتر فجر، جدول مقدماتی اجراهای صحنه‌ای این جشنواره منتشر شد که در آن محل برگزاری مراسم اختتامیه تالار وحدت عنوان شده است و تالار «مولوی» و «قشقایی» پس از مدت‌ها تعطیلی در این رویداد هنری حضور دارند.
 
اعطای مدال به تئاتری ها  

مراسم اولین دوره مدال خورشیدی عصر روز شنبه ۲۸ آذرماه در سالن شهید آوینی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد و طی آن ایرج رامین‌فر و منوچهر شجاع طراحان سینما و تئاتر این مدال را دریافت کردند.
 
فتحعلی بیگی به بیمارستان رفت

فتحعلی‌بیگی رئیس کانون نمایش های آئینی و سنتی  13 دی ماه تحت عمل جراحی قرارگرفت. داود فتحعلی‌بیگی هنرمند پیشکسوت تئاتر از 6 دی ماه به علت عارضه قلبی در بیمارستان شهید رجایی کرج بستری شده است.
 
شروع رپرتوار مکتب تهران  
با شروع دو اجرای «دور دنیا در هشتاد روز» و«نقره‌ای» از 20 دی در مکتب تهران ، رپرتوارمکتب تهران آغاز شد. جلال تهرانی نویسنده، طراح و کارگردان این دو تئاتراست. این جریان با این دو اجرا آغاز می‌شود و بتدریج چند تئاتر دیگر از جلال تهرانی و دیگرمربیان و هنرجویان مکتب تهران به آن اضافه می‌شود.

مجمع عمومی و هشتمین دوره‌ی انتخابات هیئت مدیره‌ی کانون نمایش‌نا‌مه‌نویسان خانه‌ی تئاتر ایران روز دوشنبه 21 دی‌ ماه در تالار اجتماعات خانه‌ی تئاتر برگزار شد.
 
عزل و نصب های ماه
بهنام نوایی با صدور احکامی جداگانه اعضای دبیرخانه جشنواره را معرفی کرد. براساس این احکام؛ گلاره ریحانی، مدیر هنری جشنواره؛ امین مجرد، مدیر اجرایی؛ محمود خسرو پرست، مدیر بخش رادیویی و امور اداری؛ نصرالله اوصیا، مدیر بخش صحنه و تجربه‌های اجرا؛ مهدی آشنا، پوستر و عکس؛ بابک احمدی، مدیر روابط عمومی؛ اردوان عباسیان، مدیر بخش گرافیک؛ اعضای دبیرخانه نوزدهمین جشنواره تئا‌تر دانشگاهی ایران را تشکیل می‌دهند.
 
مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رییس مجموعه تماشاخانه ایرانشهر اعضای شورای سیاستگذاری مجموعه تئاتر ایرانشهر را معرفی کرد بهروز غریب‌پور، آتیلا پسیانی، فرهاد مهندس‌پور، حسین مسافر آستانه و حسین پارسایی از اعضای این شورا هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار