برترین گلزنان فوتبال اروپا؛

هشت نفر در جستجوی یک کفش !

رقابت گلزنان برتر لیگ‌های اروپایی به مرحله حساس رسیده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جایزه برترین گلزن فوتبال اروپا در پایان هر فصل تحت عنوان کفش طلا به گلزن برتر اهدا می‌شود.
 
در فصل 16- 2015 هم مهاجمان زیادی شانس کسب این جایزه را داشته و در حال حاضر عده‌ای از آنها از گردونه این رقابت خارج شده‌اند. در مقطع فعلی می‌توان از هشت نفر به عنوان گزینه‌های نهایی تصاحب کفش طلای اروپا نام برد.  
 
1)ژوناس: 26 گل  
به طور حتم عجیب‌ترین اسمی که در این فهرست دیده می‌شود نام ژوناس مهاجم برزیلی تیم بسفیکای پرتغال است.
این بازیکن 31 ساله با 26 گلی که تا پایان هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر پرتغال به ثمر رسانده با تقریب خوبی آقای گل خود در لیگ را قطعی کرده و یکی از نامزدهای اصلی کفش طلا به حساب می‌آید.
 
2)لوییز سوارز 25 گل  
بدون تردید رأس مثلث تهاجمی بارسلونا (MSN)  
از نظر خیلی از کارشناسان شانس نخست کسب توپ طلاست. سوارز زمانی که در لیورپول موفق به کسب این مهم شد شایستگی‌های خود را به همگان نشان داد. حالا او در پایان هفته بیست و ششم لالیگا با 25 گل زده بالاتر از تمام غول‌های رئال و بارسا آقای گل اسپانیا است.
 
3)گونزالو هیگواین. 25 گل  
یکی از بزرگترین اشتباهات سال‌های اخیر رئال مادرید فروش مهاجمی بود که اکنون با گلزنی‌های توقف‌ناپذیر خود، یاد و خاطره مارادونا را برای ناپلی‌ها زنده کرده است.
 
هیگواین با 25 گل زده در سری آ، اختلافی معنادار با تمام مهاجم‌های لیگ ایتالیا ایجاد کرده و کاملا خود را برای تصاحب کفش طلا نشان می‌دهد.
 
4) زلاتان ابراهیموویچ 23 گل  
اسطوره بی‌چون و چرای فوتبال سوئد و یکی از خاص‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال کماکان به افتخارآفرینی ادامه می‌دهد. زلاتان که رکوردهای زیادی در پاری سن ژرمن جابجا کرده است در پایان هفته بیست و هشتم لوشاپسیونه با 23 گل زده کاملا دست نیافتنی است و تنها نماینده لیگ فرانسه در جمع مدعیان کفش طلا نیز هست.
 
5) روبرت لواته وفسکی 23 گل  
به عقیده بسیاری از کارشناسان، لوانه وفسکی زهر دارترین مهاجم نوک فوتبال دنیاست. این بازیکن لهستانی کمه با کمک توماس مولر، آرین روبن و داگلاس کاست، آمار خیره کننده ‌ای برای خود و بایرن مونیخ به جا گذاشته است، با 23 گلی که در پایان هفته بیست و سوم بوندس لیگا به ثمر رسانده آقای گل لیگ آلمان است البته وی در راه رسیدن به آقای گلی آلمان بی‌رقیب نیست.
 
6) پیرامریک اوبامیاننگ 22 گل  
از ابتدای فصل پیش یک مهاجم اهل گابن توجه‌ها را در اروپا به سوی خود جلب کرد.  
وی در ابتدا به خاطر سرعت سرسام‌آور مشهور شد اما در این فصل به قدری عالی کار کرده که با 22 گل، در یک قدمی لواندوفسکی حضور دارد و می‌تواند یکی از شانس‌های کفش طلا تیر باشد.
 
7) کریستانو رونالدو. 22 گل  
رونالدو ازآن بازیکنانی است که تحت هر شرایطی گل زدن را از یاد نمی‌برد.
وی حتی در روزهایی که با انتقادات مختلفی به خاطر عملکرد خود روبه رو است با به ثمر رساندن 22 گل بهترین گلزن رئال و دومین گلزن برتر لیگاست. با توانایی خارق‌العاده‌ای که از فوق ستاره پرتغالی سراغ داریم می‌دانیم که قطعا باید او را یکی از شانس‌های اصلی کفش طلا دانست.
 
8) جیمی واردی 19 گل  
آخرین نفر این فهرست در واقع اولین نفر جدول گلزنان لیگ جزیره است شگفتنی سازهای این فصل لیگ برتر، که با رایندی در آسمان‌ها سیر می‌کنند برای تحقق رویای قهرمانی نیاز ویژه‌ای به ساق‌های مهاجم خود دارند. مهاجم 29 ساله ؟ که در پایان هفته بیست‌وهفتم لیگ انگلستان 19 گل به ثمر رسانده اگرچه شانس زیادی برای کسب کفش طلا ندارد اما تنها نماینده فوتبال جزیره در این رده بندی به شمار می‌رود.  
 
حال باید دید در غیاب بازیکنان بزرگی مثل لیونل مسی، نیمار، سرخو اکوئرو، دیگوکاستا، کریم بنزما و ... کفش طلای این فصل اروپا به چه کسی خواهد رسید؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار