با سردرگمی‌هایمان چه کنیم؟

از دو راهی هایی که سردرگمی را برایتان به ارمغان می‌آورند سریع و به سلامت بگذرید.

دکتر ابراهیمی روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با تشریح سردرگمی‌هایی که اغلب افراد دچار آن می‌شوند، گفت: در حقیقت انسان زمانی که برای رسیدن به خواسته و هدف دلخواه خود چندین راه را پیش روی خود می‌بیند، برای انتخاب بهترین راه ممکن است دچار تعارض‌هایی شود و این تعارض‌ها به نوعی باعث بروز درگیری‌های ذهنی و سردرگمی می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی از این تعارض‌ها به نام (دافع دافع) شناخته می‌شوند یعنی هر دو راه پیش رو نامطلوب است اما فرد مجبور به انتخاب یکی از این راهها است مانند زمانی که دختری به اجبار خانواده از بین خواستگاران خود که هیچکدام مورد پسندش نیست باید یک نفر را برای ازدواج انتخاب کند.

این روانشناس در ادامه افزود: تعارض دیگر (جاذب جاذب) است یعنی فرد از دو راه پیش رو که هر دو مطلوب و مورد پسند وی هستند باید تنها یکی را انتخاب کند مثل نوجوانی که در رابطه با برنامه تابستان خود از بین کلاس‌های تقویتی کنکور و رفتن به سرکار و ... باید تنها یک راه را انتخاب کند، تعارض (جاذب دافع) نیز یکی دیگر از این تعارض‌ها است که فردی یک راه در پیش رو دارد اما این گزینه در کنار محاسن، مضرات و معایبی نیز دارد مانند زمانی که فردی برای ازدواج به شدت علاقه مند به شخصی است که در کنار محاسن خود معایب تقریبا بزرگی دارد. 

ابراهیمی خاطر نشان کرد: تا زمانی که فرد تصمیم درست و قطعی نگیرد از شر این تعارض‌ها و سردرگمی‌ها خلاص نمی‌شود و برای گرفتن یک تصمیم صحیح در چنین مواقعی توصیه می‌شود افراد در حد امکان به مشاوره و روانشناس مراجعه کنند و همچنین با استفاده از تفکرات مثبت و توکل  به خدا به حفظ هر چه بیشتر آرامش و تمرکز خود برای گرفتن یک انتخاب درست کمک کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.