برای نخستین بار «شعر» در كنداكتور نوروزی تلویزیون قرار گرفت

سعید بیابانكی، مجری و كارشناس ویژه برنامه نقد شعر كه در ایام نوروز از شبكه چهار سیما پخش شد، گفت: برای نخستین بار بود كه در تلویزیون كشورمان، شعر در كنداكتور برنامه‌های نوروزی گنجانده می‌شد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ سعید بیابانكی، شاعر و مدیر دفتر ترانه و سرود حوزه هنری، با اشاره به تولید و پخش ویژه برنامه نقد شعر در شب‌های تعطیلات عید نوروز از شبكه چهار سیما، اظهار كرد: برای نخستین بار بود كه در تلویزیون كشورمان، شعر در كنداكتور برنامه‌های نوروزی گنجانده می‌شد. در سال‌های پیش، شعر هیچ جایگاهی نداشت و اغلب برنامه‌ها به هنرمندان سینما، بازیگران، فوتبال و از این دست موضوعات اختصاص داده می‌شد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای چنین برنامه‌ای، معرفی شعر امروز و شعر معاصر كشور به مخاطبان بود و به همین منظور هم تلاش داشتیم تا در كنار شاعران پیش‌كسوت، و با تجربه‌تر، از حضور شاعران جوان نیز استفاده كنیم. البته شاعرانی كه در این برنامه به شعرخوانی پرداختند، یا در استودیو حضور داشتند و یا شعرخوانی آن‌ها ضبط شده بود و در خلال برنامه پخش شد و همچنین از صدای برخی شاعران نیز در این برنامه استفاده كردیم. در مجموع 13 برنامه را به روی آنتن شبكه بردیم كی طی این برنامه ها، 39 مهمان حضور پیدا كردند و به شعرخوانی و نقد شعر پرداختند.

بیابانكی با تاكید بر اینكه برنامه نقد شعر در ایام نوروز بازتاب خوبی در بین علاقه‌مندان به ادبیات داشت، گفت: تلاش داشتیم تا با ایجاد فضای صمیمانه در بین شاعران مهمان، مخاطبان را هم بیشتر و بهتر با برنامه همراه كنیم. همچنین از حضور شاعران ملل دیگر كه اشعاری در وصف بهار داشته‌اند استفاده كردیم.

این شاعر كشور درباره حضور چهره‌های جوان در این ویژه برنامه گفت: مسئولان شبكه هم از حضور شخصیت‌های كمتر شناخته شده شعر كشور در این برنامه نگران بودند و تصور می كردند ممكن است مخاطب را از دست بدهند، اما من توضیح دادم كه مردم با اشعار بسیاری از مهمانان برنامه آشنا هستند و تنها ممكن است چهره آن‌ها را از نزدیك ندیده باشند و یكی از وظایف این برنامه و به طور كل رسانه این است كه چنین چهره‌های تازه را به مخاطبان معرفی كند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار