سناتور آمریکایی: آمریکا راهبردی برای از بین بردن داعش ندارد

یکی از سناتورهای آمریکایی به تازگی اظهار کرده آمریکا برنامه ای برای نابودی داعش ندارد و هدف این کشور تنها تضعیف این گروه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، جان باس سفیر آمریکا در ترکیه، لیندزی گراهام سناتور ایالت کارولینای جنوبی، دیوید پردیو سناتور ایالت جورجیا، توماس تیلیس سناتور ایالت کارولینای شمالی و اعضای کنگره آمریکا از یک اردوگاه آوارگان سوری در منطقه نیزیپ، در استان غازی انتپ (جنوب شرقی ترکیه) بازدید کردند.

لیندزی گراهام در این بازدید در جمع خبرنگاران گفت قبلا از اردوگاههای مختلفی در جهان بازدید کرده است، اما این اردوگاه در مقایسه با آنها شرایط بهتری دارد و خدماتی که در آن به آوارگان سوری ارائه می شود، بسیار ارزشمند است.

این سناتور آمریکایی خاطرنشان کرد: "متأسفانه، راهبرد آمیکا در جهت از بین بردن گروه تروریستی داعش به نتیجه مطلوب نرسیده است. عملکرد ما به گونه ای است که تضعیف داعش را ممکن می سازد، اما راهبرد موثری برای نابودی کامل این گروه تروریستی نداریم."

لیندزی گراهام افزود: "نگرانی های ترکیه را در ارتباط با افرادی که برای مبارزه با داعش در سوریه آموزش می‌بینند، درک می‌کنم و بر این باورم جنگجویانی که در آنجا هستند، توانایی غلبه بر داعش و به دست گرفتن کنترل منطقه را ندارند. هر چه جنگ با داعش طولانی تر شود، به نفع بشار اسد خواهد بود."

سناتور ایالت کارولینای جنوبی در پایان گفت: "امیدوارم که هر چه سریعتر راهبرد خود را تغییر دهیم و از هجوم آوارگان جلوگیری کنیم."


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار