لرستان؛

پیش‌بینی ۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای احداث سدتاج امیر

فرماندار دلفان گفت: ۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای احداث سد تاج امیر دلفان در سال ۹۵ پیش‌بینی شده که در اردیبهشت‌ماه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ طولابی گفت: سال 90 کار اجرایی این سد شروع شد اما به دلیل نبود اعتبار با پیشرفت فیزیکی پنج‌ درصدی که تنها در حد یک تجهیز کارگاه و راه دسترسی بود کار آن تعطیل شد.

وی وجود سد تاج امیر را یکی از نیازمندی‌های شهرستان دلفان دانست و افزود: با توجه اینکه هیچ سدی در دلفان وجود نداشت سال گذشته برای آغاز عملیات اجرایی این سد پیگیری‌های توسط استاندار لرستان انجام شد که در نهایت اسفندماه سال 94 آگاهی مناقصه توسط پیمانکار منتشر و اکنون در سال 95 حدود 51 میلیارد تومان برای ساخت آن پیش‌بینی‌شده است.

فرماندار دلفان با اشاره به اینکه اردیبهشت‌ماه امسال پیمانکار سد تاج امیر دلفان به‌ طور قطعی انتخاب و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود بیان کرد: پیش‌بینی‌ شده با راه‌اندازی این سد در فاز نخست حدود هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان دلفان آبی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه محور توسعه اقتصادی شهرستان کشاورزی است راه‌اندازی سد تاج امیر خیلی می‌تواند در رونق اقتصادی این شهرستان مؤثر باشد و از طرفی احداث این سد سبب اشتغال، درآمد و بازدهی تولید محصولات کشاورزی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.