کامران در مخالفت با بودجه 95:

ضرورت توجه بیشتر به هنرمندان و خبرنگاران در بودجه 95/برای مناطق آزاد چه کرده‌ایم؟

یک نماینده مخالف بودجه گفت: جای اقتصاد مقاومتی در بودجه 95 خالی است.

جای اقتصاد مقاومتی در بودجه 95 خالی است/برای مناطق آزاد چه کرده‌ایم؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس که در مخالفت با بودجه 95 در صحن علنی بهارستان سخنرانی می‌کرد؛ با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی در بودجه و کاهش هزینه‌ها اظهار کرد:‌ در بخش مناطق آزاد قرار بود در بودجه‌ی آنها نظارت شود. الان کدام صادرات را می‌توان نام برد که خروجی مناطق آزاد باشد؟ اگر ما در مناطق آزاد درست عمل می‌کردیم صادرات غیر نفتی‌مان افزایش می‌یافت اما چه اتفاقی در این زمینه افتاده است؟ بودجه برای مناطق آزاد چه کرده است؟

کامران افزود: در بودجه سال 95 به اقتصاد مقاومتی توجه نشده است.

وی در ادامه با اشاره به جداول و ردیف های بودجه سال 95 بیان داشت:ما باید به دقت‌ جداول و ردیف‌ها را مورد بررسی قرار دهیم، اما متاسفانه حتی جدول 17 را که مربوط به اعتبارات فرهنگی است از ما بهتران می‌بینند. 
 
کامران افزود: در این جداول بیمه مداحان را پیش بینی می کنند و از سوی دیگر بیمه قالیبافان را قطع می‌کنند. ما همچنین باید به هنرمندان، خبرنگاران و سختی کار آنها در این جداول توجه کنیم. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه  با تاکید بر لزوم توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بودجه اضافه کرد:‌ رهبری می‌گوید بودجه بنیه‌ی دفاعی باید حداقل 5 درصد بودجه‌ی عمومی کشور باشد. دولت و مجلس هم موظفند سیاست‌های ابلاغی را اجرایی کنند. در همین سیاست‌ها رهبری سهم صندوق توسعه را 30 درصد عنوان کردند و گفتند باید حداقل 2 واحد به آن اضافه شود؛ پس چرا سهم صندوق را به 20 درصد کاهش داده‌ایم؟ 
 
وی در پایان بر ضرورت توجه به بیمه کارفرمای کشاورزی، رزمندگان معسر، بیمه روستاییان و عشایر، انتقال آب و کمیته امدادی‌ها و بهزیستی‌ها در بودجه 95 تاکید کرد. 
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار