نیویورک تایمز: زندان افراطی‌ها در عربستان، هتلی لوکس با تمام امکانات رفاهی

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: شرایط زندانیان امنیتی و افراطی‌ها در عربستان سعودی بسیار بهتر از زندانیانی است که جرائم عادی دارند.

نیویورک تایمز: زندان افراطی‌ها در عربستان، هتلی لوکس با تمام امکانات رفاهیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: شرایط زندانیان امنیتی و افراطی‌ها در عربستان سعودی بسیار بهتر از زندانیانی است که جرائم عادی دارند و این رویکرد سعودی‌ها برای غربی ها خوشایند نخواهد بود.

این روزنامه در مقاله ای در پایگاه اینترنتی خود به قلم بن هوبارد نوشت: عربستان سعودی در برخی زندان های امنیتی خود شرایط رفاهی ویژه ای برای افراطی‌ها فراهم کرده است. اگر از دیوارهای بلند و تعداد کم پنجره های این نوع زندان چشم پوشی شود، این مکان به هتل لوکسی با همه امکانات رفاهی شباهت بسیار دارد. هر سوئیت لوکس به تلویزیون های صفحه بزرگ و تخت خواب های کینگ سایز مجهز است و به مهمانان آنها سه وعده غذای کامل نیز داده می شود و آنها اجازه دارند با اعضاء خانواده خود در تماس باشند.

این رفتار مثبت نشان دهنده رویکرد سعودی ها در قبال افراطی‌های وطنی است که برای غرب خوشایند نخواهد بود. کسانی که در خارج از کشور مرتکب اقدامات خلاف شده اند اما در حملات در داخل کشور شرکت نکرده اند، به عنوان فرزندان گمراه شده سعودی قلمداد می شوند و آنها را در این زندان امنیتی نگه می دارند تا طرز تفکر خود را اصلاح کنند و بتوانند به عنوان افراد مفید و مطیع به جامعه بازگردند.

بحث های بسیاری درباره اثربخشی این رویکرد مطرح است، اما سعودی ها معتقدند این رویکرد بسیار بهتر از فرستادن زندانیان به گوانتانامو در کوبا است- مکانی که  زمانی جنجال های بسیار درباره اش به راه افتاده بود.

به ادعای مقامات سعودی، تکرار جرائم در این شیوه بسیار اندک است، اما نمی توان آمار دقیقی در این خصوص ارائه کرد. از آنجایی که کمیته بین المللی صلیب سرخ در عربستان سعودی حضور ندارد، نمی توان بر شرایط زندان های این کشور نظارت داشت.

گروه های حقوق بشر که به ندرت اجازه حضور در عربستان را پیدا کرده اند، می گویند شرایط زندان های بسیار امنیتی به مراتب بهتر از زندان هایی است که مجرمانی با جرائم معمولی در انها نگهداری می شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار