گاردین: نایاب شدن مشروبات الکلی در کوبا با ورود گردشگران آمریکایی

با افزایش تمایل گردشگران آمریکایی به مصرف نوشیدنی‌های الکلی در کوبا، دولت این کشور مجبور به واردات بیش از 3 میلیون لیتر از انواع مشروبات شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین؛ تب بی‌پایان گردشگران آمریکایی برای مصرف مشروبات، موجب کاهش حجم نوشیدنی‌های الکلی در شهرهای توریستی کوبا شده است. در حال حاضر بسیاری از کافه‌ها و فروشگاه‌های کوبا با کمبود انواع خاص نوشیدنی‌های الکلی مواجه شده اند که این روند دولت را وادار به واردات بیش از 3 میلیون لیتر انواع مشروبات برای فرونشاندن تب مصرف گردشگران آمریکایی کرده است.

دولت کوبا همچنین طی توافقی با یک شرکت بلژیکی، از کسب امتیاز تولید انواع خاص مشروبات الکلی خبر داده است.

رسانه‌های محلی گزارش دادند کارخانه‌های تولیدکننده لبنیات در کوبا آمادگی خود را برای تغییر فعالیت اعلام کرده‌اند. با تغییر فعالیت کارخانه‌های لبنی کوبا، بیش از 33 میلیون لیتر مشروبات الکلی در هفته تولید خواهد شد. این روند می‌تواند کوبا را به یکی از صادرکنندگان مشروبات الکلی در منطقه آمریکای لاتین تبدیل کند.

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در فوریه 2016 (اسفند 94) پس از 50 سال قطع روابط با کوبا، به این کشور سفر کرد. در این دیدار قانون ممنوعیت سفر به کوبا لغو و به دنبال آن سیل گردشگران آمریکایی به این کشور سرازیر شد.

سال گذشته میلادی بیش از 3.5 میلیون گردشگر از مناطق توریستی کوبا بازدید کردند که به نظر می‌رسد با ورود گردشگران آمریکایی، این رقم تا 77 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار