كاستاريكا: آمريكا عامل ورود مهاجران غير قانونی كوبا است

دولت كاستاريكا سياست آمريكا در قبال پذيرش اتباع كوبا را علت هجوم آنان به مرزهای خود دانست و آن را محكوم كرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اين رويداد خطر تكرار بحران اخير مهاجران غير قانونی را به همراه دارد كه ضمن آن هزاران كوبايی براي رفتن به آمريكا، در كاستاريكا گرفتار شده بودند.

رياست جمهوری كاستاريكا در بيانيه ای سياست آمريكا در زمينه پذيرش پناهندگان كوبايی را محكوم و تاكيد كرد كه اين سياست آمريكا موجب جريان بدون نظم پناهندگانی می شود كه بدون توجه به موانع موجود براي رسيدن به آمريكا تلاش مي كنند.

بيانيه رياست جمهوری كاستاريكا افزود: رويكرد آمريكا در اين خصوص، زمينه ساز قاچاق انسان است.

در تصاوير تلويزيوني، پناهندگاني ديده مي شوند كه با ماموران پليس در شهر مرزي «پاسو كانوآس» كاستاريكا درگير شده و شيشه هاي چندين خودرو شكسته شده است.

مقام هاي كاستاريكا اعلام كردند در ميان افرادي كه وارد اين كشور شده اند تعدادي از اتباع آفريقايي هم حضور دارند. اين مقام ها وعده داده اند كه تمام پناهندگان غيرقانوني را به پاناما بر خواهند گرداند.

رياست جمهوري كاستاريكا در بيانيه خود تاكيد كرد كه اين كشور قادر به اداره چنين موجي از مهاجران نيست و بتازگي 8 هزار كوبايي را اخراج كرده بود. اين افراد به دليل اينكه كشور نيكاراگوئه همسايه شمالي كاستاريكا پنج ماه پيش مرزهاي خود را به روي آنان بست ، در كاستاريكا گرفتار شده بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار