افشاگری جدید گلوبال ریسرچ: آمریکا به القاعده در سوریه سلاح می دهد

گلوبال ریسرچ فاش کرد آمریکا همچنان هزاران تن سلاح و مهمات به سازمان القاعده و گروه‌های همسو با آن در سوریه تحویل می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المنار ، پایگاه اینترنتی کانادایی گلوبال ریسرچ فاش کرد آمریکا همچنان هزاران تن سلاح و مهمات به سازمان القاعده و گروه‌های همسو با آن در سوریه تحویل می دهد.

در سندی که پایگاه اینترنتی «فدرال بیزینس آپورچونیتیز» متعلق به دولت آمریکا منتشر کرد، ایجاد شرکت‌های باربری برای انتقال سلاح و مهمات از اروپای شرقی به بندر عقبه اردن پیشنهاد شده است.

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ با استناد به این سند تاکید کرد آمریکا از طریق سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) همچنان هزاران تن سلاح و مهمات برای القاعده و سایر سازمان‌های تروریستی در سوریه ارسال می کند.

گلوبال ریسرچ همچنین به سند دیگری اشاره کرد که در آن آمریکا از یکی از پیمانکاران می خواهد 81 کانتینر حامل کالا از جمله مواد منفجره را از رومانی به بندر عقبه منتقل کند.

به نوشته این پایگاه اینترنتی، دو محموله حاوی سه هزار تن سلاح در ماه دسامبر گذشته و آوریل کنونی وارد بندر عقبه اردن شده است.

یک گروه مشورتی انگلیسی که دو پیشنهاد یاد شده را در پایگاه آمریکایی «فدرال بیزینس آپورچونیتیز» کشف کرد ابراز اطمینان کرد کسانی که واشنگتن از آنها با عنوان مخالفان سوری حمایت می کند، این سلاح‌ها را در دوره برقراری آتش بس در سوریه دریافت کرده‌اند.

 این گروه‌ها نیز نیمی از سلاح‌های دریافت شده از طریق اردن و ترکیه را به سازمان القاعده در سوریه و تروریست‌های مرتبط با آن به ویژه جبهه النصره تحویل می دهند.

در همین حال ژنرال "سرگئی رودسکوی،" رئیس اداره عملیات در ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد جبهه النصره همچنان از طریق ترکیه به دریافت سلاح و جذب نیرو ادامه می دهد و این سلاح‌ها برای آن که به دست این گروه برسد از مناطق تحت کنترل افراد مسلح مورد حمایت آمریکا عبور می کند.







انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار