دبیرکل سازمان همکاری اسلامی: هر نوع اختلاف میان اعضا به سازمان ضربه می‌زند

ایاد مدنی در اجلاس سران کشورهای همکاری اسلامی از تمام اعضا خواست اختلافات را کنار بگذارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: "ایاد مدنی،" دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، در سخنرانی خود در سیزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو این سازمان در استانبول ترکیه اعلام کرد: مسئله فلسطین همچنان اصلی ترین مسئله برای سازمان همکاری است. از فلسطینی ها می خواهیم تا اختلافات خود را کنار بگذارند که این مسئله موضع آنها را در مذاکرات (صلح) تقویت خواهد کرد.
 
مدنی افزود: سازمان همکاری اسلامی مبارزه با تروریسم را در صدر اولویت های خود قرار داده است. از نزدیک تحولات اوضاع در سوریه را زیر نظر داریم. این سازمان از تلاش های سازمان ملل برای حل بحران سوریه حمایت می کند. سازمان همکاری برای برگزاری کنفرانس مکه 2 به منظور تحقق آشتی در عراق تلاش می کند. 

وی خاطر نشان کرد: سازمان همکاری نهادی برای حل و فصل اختلافات بین اعضا ندارد. ما بار دیگر بر لزوم لغو تحریمهای آمریکا ضد سودان تاکید می کنیم. بار دیگر از همه اعضا می خواهیم تا کشور کوزوو را به رسمیت بشناسند. توافقنامه مبارزه با تروریسم را فقط بیست و یک کشور عضو امضا کردند. ما از تلاش های سازمان ملل در مسئله یمن حمایت می کنیم. از توافق در لیبی برای تشکیل دولت وفاق ملی استقبال می کنیم. هر نوع اختلاف و کشمکش دوجانبه به سازمان همکاری ضربه می زند. کشورهای اسلامی در سه ماه گذشته شاهد صد و هشتاد حمله تروریستی بوده است. ما خواهان تقویت همکاری های اقتصادی بین کشورهای اسلامی و مبارزه با فقر در این کشورها هستیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار