ارزش گذاری ها در حوزه سلامت باید اصلاح شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ساوه گفت: تمام پزشکانی که در حوزه سلامت مشغول به خدمت می شوند، بر خلاف سایر وزارت خانه ها با کاهش درآمد خود مواجه هستند.

محمد شریعتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اقداماتی که برای بهبود وضعیت سلامت در کشور نیاز است، گفت: رفتارهای عمومی مثل همدلی، همکاری و هم فکری، پرداختن به جزئیات و پرهیز از کلی نگری و صداقت در عمل و گفتار، شناخت نقاط ضعف خود و تلاش برای رفع آن و تقویت نقاط قوت و الگو گیری از نقاط قوت دیگران از جمله عواملی است که موجب بهبود اوضاع سلامت در جامعه می شود

وی افزود: حوزه سلامت بسیار پیچیده است که این امر مدیریت در این حوزه را بسیار دشوار می کند بنابراین چنین حوزه ای باید مبتنی بر کار دقیق، حساب شده و مبتنی بر شواهد علمی و عملی باشد؛ برای این امر باید افراد توانمند و با سواد را تربیت کنیم یعنی دانشجویی که می خواهد با هر مدرکی مدیریت کند باید با ادبیات علمی نظام سلامت آشنا شود و یاد بگیرد چگونه از فکر و تجربیات دیگران استفاده کند.

شریعتی در ادامه گفت: باید به ارزش گذاری ها توجه بیشتری کنیم؛ در حوزه سلامت برای یک عمل جراحی مبالغ زیادی پرداخت می شود بنابراین ارزش گذاری بالایی برای آن داشته‌ایم اما برای تبیین مشکل سلامتی خاص در کشور تعرفه ای نداریم.

وی با بیان اینکه پزشکانی که در حوزه سلامت مشغول به خدمت هستند، بر خلاف سایر وزارت خانه ها با کاهش درآمد مواجه می شوند تصریح کرد: وقتی پزشکان باهوش و توانمند که می توانند با کار طبابت خود درآمد خوبی داشته باشند در حوزه سلامت در بخش مدیریتی ایفای نقش می کنند نه تنها درآمد کمتری دارند بلکه برخی از آنها بخشی از سرمایه خود را در این حوزه صرف می کنند.

وی در پایان گفت: وقتی مدیریت، تصمیم گیری و فسفر سوزاندن برای حل مشکلات مردم چه در حوزه سلامت و چه در سایر حوزه ها ارزش گذاری درستی نداشته باشد، افراد باهوش زمان انتخاب رشته سراغ رشته‌های مدیریت نمی روند در نتیجه در این زمینه رشد چندانی نداریم. البته استثنا همیشه وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
باسلام
متاسفانه مدیریت بخش های مختلف حوزه سلامت از رشد درخور انتظاری برخوردار نبوده و ارزش گذاری ها بخصوص در فعالیت های ستادی و پشتیبانی بسیار کمرنگ است .
آخرین اخبار