کرمانشاه؛

راه اندازی کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه در گرو اعتبار است

به گفته معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه کار بازسازی و نوسازی کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه انجام شده اما برای راه اندازی نیازمند سرمایه است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محسن رستمی گفت: راه‌اندازی مجدد کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه نیازمند 10 میلیارد تومان سرمایه اولیه است که هنوز تامین نشده است.

وی با اشاره به تامین این اعتبار 10 میلیارد تومانی از سوی سرمایه‌گذار یعنی شرکت شستا ادامه داد: این شرکت قول تامین آن را داده، اما زمان دقیق هنوز مشخص نیست و مسئولان استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت هم پیگیر راه‌اندازی مجدد این کارخانه هستند.


رستمی گفت:کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه حدود پنج یا شش سال است که به دلیل واردات بی رویه اسیدسیتریک خارجی و بی‌کیفیت دچار مشکل وتعطیل شده است.


به گفته این مسئول، تدابیر لازم برای افزایش تعرفه واردات اسیدسیتریک در نظر گرفته شده تا دوباره این کارخانهدچار مشکل نشود.این کارخانه از شکر خام به عنوان ماده اولیه، اسیدسیتریک تولید می‌کند که در صنایع غذایی به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می‌شود.

کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه سال 86 و با حدود 60 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی فرامان کرمانشاه راه‌اندازی شد و زمینه اشتغال 250 نفر را فراهم کرد که پس از مدتی دچار تعطیلی شد و حالا چند سال است که مسئولین پیگیر راه‌اندازی مجدد این کارخانه هستند.


ظرفیت تولید این کارخانه 12 هزار تن اسیدسیتریک در سال است. اسیدسیتریک تولیدی این کارخانه بسیار با کیفیت است و قابلیت صادرات دارد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.