همدان؛

چه لپ تاپی بخریم...؟

تا چند سال پیش هیچ کس حتی تصور نمیکرد که بتوان یک رایانه با تمام سخت افزارهای ریز ودرشتش را در یک کیف دستی جا داد.

به گزارش خبرنگارچه لپ تاپی بخریم...؟ گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ تقریباٌ سی سال پیش بود که اولین لپ تاپ با صفحه نمایش کوچک ولی با وزن خیلی زیاد ساخته شد ولی به مرور آنها ظریف تر و البته کار آمد تر شدند.


یک کارشناس رایانه در این مورد گفت: لپ تاپ امروزه جزءضروری از زندگی ما تبدیل شده است و اکثر افراد داشتن آن را لازم می دانند. 

وحید انصاری با بیان اینکه برخی افراد اصلاًتوجهی به کارکرد لپ تاپ و اینکه قرار است چه نیازی را بر طرف کند نداشته و فقط خریدن لپ تاپ در درجه اول اهمیت قرار دارد گفت: برای خرید لپ تاپ باید اول به این مسئله توجه کرد که برای چه کاری شما به این وسیله نیاز دارید و این اولین و مهمترین مرحله در انتخاب لپ تاپ است که معمولاٌ نادیده گرفته می شود.

وی افزود: تنها زمانی لپ تاپ بخرید که به حمل اطلاعات خود نیاز دارید در غیر این صورت کامپیوتر های خانگی هم قدرتمند تر است و هم ارزان تر در ضمن می توانید قطعات آن را ارتقا هم بدهید.

وحید انصاری گفت: اگر فقط می خواهید وب گردی کنید، تایپ کنید ، فیلم ببینید ، موسیقی گوش بدهید یا بازی های معمولی انجام دهید لپ تاپی ارزان قیمت هم برایتان کافی است.

وی بیان کرد: از آنجا که فناوری سرعت رشد خیلی بالایی دارد برای جا نماندن از آن لپ تاپی انتخاب کنید که نیاز های سه سال آینده شما را پاسخگو باشد.

وحید انصاری ادامه داد: در صفحات بزرگ  تصاویر بهتر دیده می شوند اما حواستان باشد که صفحات بزرگتر مساوی است با وزن بیشتر دستگاه اگر می خواهید دستگاه تان همیشه روی دوشتان باشد به وزن آن توجه کنید.

وی تصریح کرد: اگر اهل بازی های سنگین هستید حتماً لپ تاپی بخرید که سی پی یو، رم و کارت گرافیک مناسبی داشته باشد و بعد از تمام این موارد باید قیمت و نام تجاری آن را مورد بررسی قرار دهید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.