چرخابی: نویدکیا از دستورات باشگاه اطاعت کرده است

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: نویدکیا به صورت خودسر در کار ها دخالت نکرده است، تمام کار های نویدکیا به دستور باشگاه بوده است.

چرخابی: نویدکیا از دستورات باشگاه اطاعت کرده است
به گزارش خبرنگار ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ و ﻓﻮﺗﺴﺎﻝ ﮔﺮﻭﻩ ﻭﺭﺯش ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭاﻥ ﺟﻮاﻥ، تیم فوتبال سپاهان که تا فصل قبل بهترین تیم ایران بود و نتایج بسیار خوبی که به دست آورده بود دیگر نتوانست در اوج بماند .

روزگاری همه سپاهان را یک پدیده می دانستند اما بعد از مدتی این تیم اصفهانی قدرت اول بلامنازع فوتبال ایران شد . برخی از کارشناسان معتقد بودند که سپاهان با سیستم خاص و منحصر به فردی که دارد توانسته با یک مدیریت خوب به چنین جایگاهی برسد . البته نباید حمایت های مالی که  از این تیم را توسط فولاد مبارکه صورت می گیر د را فراموش کرد . به هر صورت سپاهان با کسب 5 عنوان قهرمانی در لیگ برتر جام خلیج فارس پر افتخار تر ین تیم لیگ برتر محسوب می شود و با کسب 4 عنوان قهرمانی در جام حذفی پر افتخار ترین تیم شهرستانی جام حذفی است .

همچنین این تیم تنها تیم ایرانی بوده است که توانسته در جام باشگاه های جهان حاضر شود و تاکنون بیشترین حضور و بهترین حضور را در آسیا داشته است . 
اما  سوال اینجاست تیمی با این کارنامه درخشان و حمایت های خوب چرا هم اکنون یکی اتز بدترین روز های تاریخش را سپری می کند ؟ 

نکته جالب اینجاست که هواداران سپاهان تحمل این نتایج بد را نداردند و بسیار کم تحمل تر از تیم های تهرانی هستند.
 
شاید بتوان بزرگترین مشکلات این روز های سپاهان را مشکلی دانست که ما سال ها در کشورمان با آن درگیر هستیم و آن هم بازیکن سالاری است .

متاسفانه به دلیل نبود یک سیستم ثابت و طولانی بر راس یک کار و تغیرات عمده در بدنه مدیریت تیم ها ما شاهد آن هستیم که مدیران برای در دست گرفتن هر چه بهتر امور به سراغ قدیمی ها و با تجربه های تیم می روند تا با استفاده از نفوذ کلام آن ها در میان دیگر بازیکنان بتوانند به اهداف خود بر سند.
 
این مثال برای سپاهانی  ها هم صدق می کند به طوری که ما حالا شاهد هستیم سپاهانی ها دیگر مانند گذشته نیستند که یک مدیر ثابت داشته باند.
 
روزهایی که سپاهان در حال اوجیگری بود تنها یک مدیر داشت و همان مدیر مدت ها به کار خودش ادامه می داد . اما حالا دیگر این چنین نیست و ما در این مدت شاهد 2 تغیر در راس باشگاه بودیم تغیراتی که به طور قطع تغیرات بزرگی را در مسائل مختلف به وجود آورده است.
 
اما اگر بخواهیم از موضوع اصلیمان که بازیکن سالاری بوده است دور نشویم . می توانیم به یک نکته مهم توجه کنیم  آن هم تصمیمات و برخورد محرم نویدکیا در سپاهان است. به طوری که بار ها مربیان به دخالت ویدکیا در سیستم فنی و مسائل مختلف اشاره کرده اند . جالب تر ان جاست که تاکنون هر سرمربی با نویدکیا به مشکل خورد ه است بلافاصله جایگاه خود را از دست داده است . یا مجبور به استئفا شده است یا این که بر کنار شده است . حسین فرکی و استیماچ از جمله این مربیان هستند.
 
همچنین بعضا شاهد شعار های جهت دار هم بوده ایم که بر ضد مخالفان نویدکیا داده شده است.
 
در همین خصوص تصمیم گرفتیم با کارشناس فوتبال اصفهان حسین چرخابی که سابقه حضور بر روی نیمکت را دارد به گفت و گو بپردازیم . 
چرخابی در ابتدا و در پاسخ به این سوال که ناکامی سپاهان را به چه علت می بینید گفت: متاسفانه پیش بینی های من درست از آب در آمده است و حالا می بینیم که اکثر پیش بینی های من در ابتدای فصل درست بوده است . به خاطر دارم زمانی که تیم سپاهان برای حضور در لیگ آماده می شد به مسئولان وقت هشدار دادم که باید این تیم برای 3 جام بجنگد و با توجه به قهرمانی در لیگ انتظارات از این تیم بالاست و سپاهان به غیر از ان که در دروازه یک نیمکت مطمئن دارد دیگر در هیچ کجای زمین بازیکنان ذخیره خوبی ندارد.
 
وی افزود : زمانی که حاج صفی از سپاهان رفت سمت چپ سپاهانی ها فلج شد . قسمت راست سپاهان هم از این قاعده مستسنی نیست و اگر وریا غفوری دچار مصدومیت بشود هیچ بازیکنی نیست که بتواند مانند خود وریا مطمئن عمل کند. متاسفانه این وضعیت در تمام پست ها وجود دارد و سپاهان تحت هیچ شرایطی آمادگی حضور در 3 جام را نداشت. 

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه و در پاسخ به این سوال که : چرا هیچ کدام از مربی ها ی خوب و سطح بالا مانند فرکی و استیماچ نتوانستند در سپاهان تغیری ایجاد کنند گفت: ابتدا باید بگویم که نباید فرکی و استیماچ را در یک سطح قرار داد . فرکی بسیار عالی بود و زمانی که می خواست برود من به شدت مخالف این تصمیم بودم . نظر من این بود که فرکی حداقل تا نیم  فصل بماند چون در این صورت حداقل چنین نتایج افتضاحی به دست نمی آمد. در خصوص استیماچ هم باید بگویم که وی رزومه خوبی ندارد . وی تنها مدتی سرمربی تیم ملی کشورشبوده است و در نهایت هم با مخالفت 90 درصدی مردم کشورش از این سمت برکنار شده است . همچنین رزومه وی در باشگا ها هم خوب نیست به طوری که در لیگ ترکیه نتایج جالبی به دست نیاورده است . حالا برای من جالب است که چرا کسی نمی اید و بگوید چرا استیماچ سرمربی سپاهان شد و چرا یک سری تصمیم های خاصی گرفته شده است.

چرخابی در ادامه و در خصوص بازیکن سالاری و رفتار عجیب نویدکیا گفت: در خصوص قضیه نویدکیا مقصر 100 درصد باشگاه است . زیرا مدیر عامل وقت سپاهان اختیارات زیادی به نویدکیا داده بود . کار هایی که نویدکیا انجام می داد به خواسته خودش نبود و همه به دستور باشگاه بود. محرم یک بازیکن بود و به عنوان کاپیتان تیم یک سری وظایف مشخصی داشت . اما باشگاه به وی دستور دیگری داد و وی هم از دستورات باشگاه اطاعت کرده است . 

کارشناس فوتبال کشورمان در پایان و در خصوص تفاوت ذوب اهن و سپاهان گفت: ذوب اهن تمام این شرایط را طی کرده است و از منطقه بحران عبور کرده است . زمانی ذوب آهن لبه تیغ بود و در حال سقو ط بود اما این اتفاق نیافتاد و پس از ان هم یک مدیر عامل ثابت به نام آذری انتخاب شد و مربی کار کشته و ثابتی هم مانند یحیی انتخاب شد همین موضو مشکلات را برطرف کرد . 

در پایان باید بگویم همه تیم ها پستی و بلندی دارند و موفق کسی است که بتواند از موقعیت ها استفاده کند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار