زنجان؛

خسارت میلیاردی باغات استان زنجان بر اثر سرمای بهاری

مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزی استان زنجان گفت:110میلیارد تومان خسارت بر اثر سرمای بهاری به باغات استان زنجان وارد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛بهنام اوجاقلو با اشاره به خسارت های وارد شده به باغات استان زنجان افزود :6هزارو 816هکتار از باغات استان زنجان به ارزش 110میلیارد تومان بر اثر سرمای بهاری خسارت دیدند.

وی ادامه داد:میزان محصولات خسارت دیده 22هزار و 673تن بوده است .

اجاقلو خاطرنشان کرد: محصولات زردآلو، بادام، هلو، شلیل و گردو بیشترین خسارت را داشته و شهرستانهای ماهنشان، زنجان، ابهر و خرمدره بیشترین و خدابنده و سلطانیه به علت اینکه درختان خیلی دیر شکوفه می زنند خسارت کمتری از سرما زدگی دیده اند.

وی به خسارت وارد شده به باغات استان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: خسارت سرمازدگی سال گذشته باغات استان دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزی استان زنجان اعلام کرد :کشاورزانی که باغات خود را بیمه کرده اند از تعرفه های بیمه ای بهره مند می شوند .

اجاقلو استفاده از کودهای فسفاته و پتاسه در باغات میوه به روش چالکود و جمع آوری برگ ها جهت تولید کود برگ به همراه کود ازته را راه های مهم نگهداری باغات عنوان کرد.

انتهای پیام/ش/ز

برچسب ها: خسارت ، بهاری ، سرما ، باغات ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.