کشف مار عجیب در البرز!

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز با اشاره به شناسایی یک گونه جدید خزنده در این استان گفت: این خزنده تاکنون در هیچ نقطه‌ای از جهان یافت نشده است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین محمدی اظهار کرد: البرز از لحاظ جغرافیایی و تنوع اقلیم و گونه‌های گیاهی و جانوری از شرایط مطلوبی برخوردار است.
 
وی افزود: تنوع جغرافیایی و اقلیمی استان، البرز را به مکانی دلخواه برای زیست گونه‌هایی از پرندگان، جانوران و خزندگان تبدیل کرده است.
 
این مسئول در ادامه به آموزش کارشناسان و پرنده شناسان این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: تاکنون 1093 گونه پرنده در محیط زیست البرز شناسایی شده است اما با آموزش کارشناسان امسال 100 گونه جدید پرنده در استان شناسایی شد.
 
محمدی از شناسایی یک گونه جدید خزنده در البرز خبرداد و گفت: این خزنده جز گونه مارها به شمارمی‌رود و تاکنون در هیچ نقطه‌ای از جهان یافت نشده است.
 
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست البرز خاطرنشان کرد: این گونه جدید خزنده اکنون در سازمان‌های بین‌المللی در حال نام‌گذاری است و پس ازنام‌گذاری در رسانه‌ها معرفی می‌شود.
 
منبع:ایسنا
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
یکی از اساتید مارگیری وآشنا با بیشتر مارها از یک مار به اصطلاح خودش مار قیتونی ( مارپهن و نواری مانند) ایشان میگفتند این مارها از نظر رنگ چند گونه هستند که خطرناکترین آنها سفید رنگ هستند! بعضیها هم میگویند شاه مار ! .