یزد؛

حل چالش آب، نيازمند عزمی همگانی

فرماندار تفت در شورای مديريت بحران شهرستان؛ حل چالش آب، نيازمند عزمی همگانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمود زارع رشكوييه  با اشاره به خشكسالی های پی در پی و كاهش نزولات آسمانی در سال آبی گذشته گفت: شهرستان تفت به دليل اقليم و شرايط خاص زيست محيطی خود با موضوع آب پيوند ناگسستنی دارد و در قياس با ساير مناطق، موضوع تامين آب در شهرستان تفت از شرايط بسيار حساس و خاصی برخوردار است.

فرماندار تفت با اشاره به ضرورت فرهنگسازی لازم برای استفاده بهينه از آب در بخش های مختلف شرب، كشاورزی، صنعتی و خدمات اظهار داشت: حل چالش آب، نيازمند عزمی همگانی است و افراد جامعه بايد خود را در مسير رفع اين معضل مسئول بدانند.

وی با اشاره به ضرورت مديريت مصرف آب افزود: دستگاههای اجرايی و متوليان مرتبط با مديريت شهری و مراكز آموزشی نيز بايد در اين رابطه با رصد دقيق شرايط و اصلاح شبكه های آبياری، در اين عرصه پيشگام باشند و خود، به بانيان اصلی فرهنگسازی در اين حوزه بدل شوند.  

زارع با قدردانی از مديريت بحران آب در تابستان سال گذشته از سوی بخشداران و متوليان آب شهرستان ادامه داد: شورای مديريت بحران شهرستان، با بهره گيری از نظرات و ديدگاههای همه نخبگان و كارشناسان حوزه آب، بهترين راهكارها را برای مديريت بحران آب در تابستان امسال و راهكارهای دراز مدت برای حل اين معضل را ارائه كند.

فرماندار تفت همچنين با تاكيد بر اهميت و ضرورت اصلاح شبكه های آبياری در بخش كشاورزی ادامه داد: بايد با توجيه كشاورزان به ويژه در عرصه های خرده مالكی، زمينه را برای توسعه آبياری نوين فراهم آوريم چرا كه با تحقق اين موضوع، بخش عمده‌ای از مسائل و مشكلات در بخش آبياری كشاورزی مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار