یزد؛

قدر فضا و فرصت را بدانید، معماری سنتی هویت و ارزش است

به مناسبت روز معمار با همت انجمن علمی تالار دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد جشنی با حضور دکتر محمدحسین پاپلی یزدی جغرافیدان و نویسنده کتاب "خاطرات شازده حمام" و جمعی از دانشجویان و استادان دانشکده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدحسین پاپلی یزدی در این نشست گفت: امروزه با توجه به نهضت بازسازی که در دنیا شکل گرفته رشته معماری پول‌ساز است. وی با بیان اینکه در طول زندگی خود یک روز هم بیکار نبوده است و به کارآفرینی می‌پرداخته، دانشجویان را به بهره‌گیری از فرصت‌های پیش رو تشویق کرد و افزود: ابتکار و خلاقیت می‌تواند موفقیت را برای هر دانشجو به ارمغان بیاورد چرا که امروزه از امکانات خوبی بهره‌مند هستید.

وی بافت تاریخی را ارزش و هویت معرفی کرد و افزود: دانشجویانی که در این فضا تحصیل می‌کنند باید قدر این فضا و اهمیت آن را بشناسند چرا که مدرنیته یک نوع بی‌هویتی را با خود دارد به طوری که در گذشته اخلاق و دین شهرها را می‌ساختند ولی در حال حاضر با رشد جمعیت، شهر، اخلاق را می‌سازد. 

در ادامه دانشجویان به ارائه سوالاتی پیرامون کارآفرینی و خلاقیت پرداختند و دکتر پاپلی به سوالات آنها پاسخ داد. در این مراسم همچنین از نشریه علمی دانشجویی "هنر ساختن" یکی دیگر از نشریه‌های انجمن علمی تالار با هدف همکاری بیشتر دانشجویان در ارائه مطالب علمی رونمایی شد .

گفتنی است: دکتر محمدحسین پاپلی یزدی جغرافیدان، محقق و نویسنده برجسته ایرانی است. وی بنیانگذار، مدیر مسئول و صاحب امتیاز فصلنامه تحقیقات جغرافیایی و اولین ایرانی دارنده جایزه انجمن جغرافیای فرانسه است. وی سابقه تدریس در دانشگاه سوربن پاریس، فردوسی مشهد و تربیت مدرس تهران را دارد.

 برخی آثار وی به عنوان منابع مهم در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری رشته جغرافیا معرفی می‌شود. در سال ۱۹۹۶ به عنوان عضو اصلی کمیسیون جغرافیای فرهنگی انجمن جغرافیدانان جهان انتخاب شد. این کمیسیون مجموعا ۱۰ نفر عضو دارد و سهم آسیا ۳ نفر است. پاپلی یزدی جز یکی از این ۱۰ نفر در دنیا و یکی از ۳ نفر در آسیا است او از مدافعان تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی است و پیشنهاد راه‌آهن سراسری بین کشورهای مسلمان را داده‌ است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار