شیراز؛

پلیس چند وجهی جایگزین پلیس تك بعدی شد

فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: در جامعه امروزی پلیس چند وجهی جایگزین پلیس تك بعدی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار احمد علی گودرزی در همایش ملی "تغییرات خانواده و چالش های آن" كه در دانشگاه شیراز برگزار شد، تصریح كرد: نیروی انتظامی مسئولیت خطیر و بزرگ تولید و حفظ امنیت را در جامعه بر عهده دارد.  

وی با تأكید بر وجود امنیت اجتماعی در خانواده ها افزود: وجود شبكه های متعدد ماهواره ای می تواند خطر بسیار بزرگی برای خانواده ها باشد.  

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس به وجود مراكز مشاوره و مددكاری اجتماعی در نیروی انتظامی اشاره كرد و گفت: پارسال بیش از 74 درصد از پرونده های ارجاع شده به این مراكز مصالحه شد.  

گودرزی مواد مخدر را ریشه بسیاری از جرائم و همچنین ناهنجاری های موجود در جامعه و خانواده عنوان كرد و ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی با استفاده از این بلای خانمانسوز بنیان خانواده ها را مورد هدف قرار داده اند. 
 
وی ارائه خدمات مشاوره ای در مراكز نیروی انتظامی، اجرای تئاتر درمانی، راه اندازی اورژانس اجتماعی و آموزش همگانی در جامعه را از اقدامات پلیس در راستای حفظ بنیان خانواده ها عنوان كرد.  
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینكه خانواده اساسی ترین واحد سازمانی جامعه به شمار می رود اظهار کرد: برای مستحكم كردن خانواده ها در جامعه باید فرهنگ سازی، آگاه سازی در جامعه، تقویت رسانه های دیداری و شنیداری و قوانین سختگیرانه در رابطه با مجرمان اینترنتی صورت پذیرد.  

در ادامه استاندار فارس نیز در این همایش طی سخنانی بیان كرد: یكی از مهمترین دلایل افزایش طلاق در جامعه، عدم آگاهی جوانان نسبت به حقوق یكدیگر است.  

مهندس محمد علی افشانی تصریح كرد: باید به فرزندان خود قانونمند بودن را آموزش دهیم و نقش آموزش و پرورش و والدین در این خصوص بسیار مهم و تأثیر گذار است.  

رئیس دانشگاه شیراز نیز بیان کرد: در حال حاضر یكی از معضلات اساسی در جامعه، چالش های موجود در خانواده است.  
ارشاد افزود: دانشگاه رسالت اجتماعی خود كه همانا تجزیه و تحلیل مسائل اجتماعی به ویژه در خانواده ها است، را پیگیری و راه حل های لازم را ارائه می دهد. 

 انتهای پیام/ن
برچسب ها: پلیس ، چندوجهی ، تک وجهی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.