شاهرود ؛

بیش از 40 نفراز مددجويان کميته امداد شاهرود صاحب خانه شدند

مدير کميته امداد امام خميني(ره) شاهرود از ايجاد 212 فرصت شغلي در اين نهاد طي سال94 خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود؛مدير کميته امداد امام خميني(ره) شاهرود از ايجاد 212 فرصت شغلي در اين نهاد طي سال94 خبر داد و گفت: کميته امداد نگاه ويژه‌اي به استقلال مالي افراد تحت پوشش خود دارد.
اکبر شبانزاده ضمن اشاره به نگاه مثبت کميته امداد امام خميني(ره) شاهرود به توانمندي خانواده‌هاي تحت پوشش،گفت: سياست‌هاي ايجاد اشتغال براي افراد تحت پوشش در قالب طرح‌هايي مانند ايجاد کارگاه‌هاي کوچک، مشاغل خانگي، مغازه، پرورش قارچ و مشاغل روستايي کوچک در سال94 خوشبختانه نتايج نسبتا خوبي را داشته که اميدواريم در سال 95 نيز اين طرح‌ها ادامه داشته باشد.
وي افزود: امروزه مشکلات و آسيب‌هاي اجتماعي مي‌توانند تهديدات جدي براي جوانان باشند که اشتغال و درآمد‌زايي مي‌تواند تا حد زيادي از وقوع اين آسيب‌ها به خصوص در بين نسل جوان جلوگيري کند همچنين کميته امداد براي جلوگيري از اين معضلات اقدامات خوبي را در عرصه ورزش در دستور کار قرار داده که وجود چهار ورزشکار رتبه برتر در سطح آسيا و تيم‌هاي ليگ کشوري از جمله دستاوردهاي اين اقدامات است.
مديرکميته امداد امام خميني(ره) شاهرود گفت: کميته امداد شاهرود به سه هزار و 800 خانوار، شامل هفت هزار و 500 نفر به صورت مداوم و همچنين سه هزار نفر به صورت موردي و مقطعي خدمات اراده کرده است.
شبانزاده درباره اقدامات کميته امداد براي اين افراد تحت پوشش در آستانه سال95، توضيح داد: طرح اکرام ايتام و خانواده‌هايي که سرپرست خود را از دست داده‌اند در دستور کار کميته امداد شاهرود قرار داشته و دارد که توزيع سبد غذايي با کارت‌هاي اعتباري قابل شارژ به نيازمندان در سه مرحله شامل نوروز 95 و خدماتي در حوزه‌هاي درماني، دانش‌آموزي، دانشجويي، جهيزيه و سرپناه از جمله اين موارد هستند.
وي افزود: ارتباط معنوي و عاطفي موجود بين خيران و مددجويان در جشنواره‌ها و همايش‌هايي مانند جشن نيکوکاري يکي ديگر از اقداماتي است که کميته امداد امام خميني(ره) شاهرود با عنوان نامه‌اي به دوست من در آستانه نوروز و سال تحصيلي انجام داد.
مديرکميته امداد امام خميني(ره) شاهرود گفت: از مجموع صندوق‌هاي116هزار صندوق موجود در شهرستان، 97هزار 673 صندوق‌هاي منازل، سه هزار و 450 صندوق در ادارات و بانک و 15 هزار و600 صندوق درخيابان‌ها قرار دارد که در سال94 اين صندوق‌ها 930ميليون تومان درآمد را عايد کميته امداد امام خميني(ره) براي صرف در راه کمک به نيازمندان کرده است.
شبانزاده درباره نحوه تقسيم اين مبالغ، توضيح داد: درآمد سالانه صندوق‌هاي صدقات در شاهرود به طور متوسط در حدود همين مبلغ 900تا 930 ميليون تومان است که اين مبالغ جمع‌آوري و 25درصد آن صرف ساختمان‌سازي، دو درصد در اختيار مديران شهرستاني براي صرف درباره وبن‌السبيل و مابقي در راه مستمري ماهانه مددجويان کميته امداد، طرح‌ها، تسهيلات و... قرار مي‌گيرد.
وي افزود: تا پايان سال گذشته 47 واحد ساختماني خريداري‌ شده و به صورت تسهيلات در اختيار 47 مدد‌جو قرار گرفته است لذا مي‌توان گفت در سال 94 کميته امداد شاهرود با صرف هزينه‌هاي مردمي‌47 نفر را صاحب خانه کرده است.
مديرکميته امداد امام خميني(ره) درباره جشن نيکوکاري نوروز 95 نيز گفت: در اين جشن 202 پايگاه در سطح شهرستان شاهرود وجود داشت که 245 نفر در اين پايگاه‌ها به مدت سه روز مشغول فعاليت بودند.
شبانزاده با اشاره به اينکه شاهرودي‌ها 157ميليون تومان در جشن نيکوکاري نوروز به ايتام و نيازمندان کمک کردند، بيان داشت: در اين سه روز، مبلغ 65 ميليون تومان وجه نقد و 92 ميليون تومان کالا از شهروندان شاهرودي به دست آمده است.
انتهای پیام / ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
افرین بر کمیته امداد شاهرود
خیلی فعال و پیگیر است