ساری،

کاهش استفاده از سموم

میزان استفاده از سموم کشاورزی در زمین های کشاورزی و باغی مازندران سالهای اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۴ هزار تن سموم شیمیایی پارسال در استان مصرف شد در حالیکه این میزان سال 68 بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن بود.

عبدالرحمن زاغی آموزش های ترویجی به کشاورزان، اطلاع رسانی رسانه ها درخصوص مضرات استفاده از سموم از مهمترین دلایل کاهش مصرف سم در استان اعلام کرد و افزود: میزان استفاده از سموم شیمیایی با استفاده از روش‌های جایگزین ، بهینه شده است

وی با بیان اینکه برای رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله بسیاری است، افزود: برای مبارزه غیرشیمایی با کرم ساقه خوار برنج ، زنبورهای تریکوگراما در ۲۸ هزار هکتار شالیزار مازندران رها سازی می شوند.

وی گفت: برنج تولیدی مازندران، کشور را برای واردات برنج بی‌نیاز می‌کند اما برخی ها می‌خواهند برای منافع شخصی خود به تولید این استان ضربه بزنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: برخی افراد پارسال تلاش کردند برنج فریدونکنار را که از مرغوب‌ترین برنج کشور است به آلودگی محکوم کردند اما آزمایش های مراکز بهداشتی کشور نشان داد برنج مازندران پاک‌ترین برنج کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.