تکلیف سوابق تحصیلی در مجلس مشخص شد / آموزش و پرورش موظف به ایجاد عدالت آموزشی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از تصمیم نهایی مجلس برای تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری سال جاری به بعد و وظایف آموزش و پرورش در رعایت عدالت آموزشی، خبر داد.

محمد روشن معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم درگفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص تصمیم گیری نهایی برای تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری، گفت: مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه به اصلاح اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به شرح زیر رای مثبت داد.

وی با اشاره به جزئیات اصلاحیه مجلس به بخشی از قانون سنجش و پذیرش دانشگاه ها، اظهار داشت:  نمره های تعدادی از درس‌های دوره متوسطه دوم و پیش دانشگاهی که امتحاناتشان مطابق اصول سنجش و اندازه‌گیری از سوی وزارت آموزش و پرورش به صورت نهایی، سراسری و استاندارد که بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده است؛ به تدریج تعداد درس‌های مرتبط در هرگروه آزمایشی به کل دوره‌های فوق الذکر تعمیم پیدا می کند.

روشن افزود: در نهایت سازمان سنجش در مورد میزان و نحوه تاثیر فاکتورهای سابقه تحصیلی متناسب با تحت پوشش قرار گرفتن امتحانات نهایی سه ساله آخر متوسطه، آزمون عمومی و اختصاصی تصمیم گیری می کند.

روشن ادامه داد:‌ از سوی دیگر آموزش و پرورش موظف شد تمهیدات لازم را برای جبران سوابق تحصیلی دانش آموزان و افزایش سطح حفاظت و استاندارد آزمون در راستای رعایت عدالت آموزشی انجام دهد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم یادآور شد: پیشنهادهای دیگر نمایندگان در جلسه علنی آینده، متعاقبا مطرح می شود و مجلس شورای اسلامی نسبت به آن تصمیم‌گیری های لازم را اتخاذ می کند.

وی بیان کرد: این طرح با توجه به تصویب مجلس شورای اسلامی پس از اظهار نظر شورای نگهبان تا تایید آن بعداز انتشار در روزنامه رسمی لازم‌الاجرا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
الان یعنی اخرش چی شد ور داشتن این قانون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
خب....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
حالا تاثیر داره یا نه؟