رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور از شناسایی بیش از 4 هزار حافظ قرآن کریم در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مهدی قره شیخلو در همایش تکریم از حافظان و چهره‌های برتر مسابقات قرآنی استان اردبیل با اشاره به شناسایی 4 هزار حافظ قرآن در کشور گفت: هر کدام از این حافظان می‌توانند مراسم قرآنی برپا کنند و لازم است خیرین در این خصوص آن ها را موردحمایت قرار دهند تا به ویژه در ماه رمضان مراسم قرآنی برگزار شود.

وی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) آموزش قرآن را در تمامی سطوح آن تلاوت، تزکیه و تعلیم کتاب و حکمت انجام می دادند گفت: در شرایطی که استکبار جهانی بصورت شبانه روز در حال طراحی گرفتاری ها، مشکلات و فتنه های مختلف بر علیه ملت ایران به ویژه جوانان این مرزو بوم است جامعه امروز ما بیش از گذشته نیازمند قرآن و مفاهیم دینی در راستای نهادینه کردن فکر قرآنی و زندگی قرآنی در جامعه است.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور علت مبعوث شدن پیامبر را در سه وظیفه برای وی دانست و تأکید کرد: از جمله پیامبر موظف بود قرآن را به مردم تلاوت کند؛ چراکه نتیجه تلاوت مناسب قرآن افزایش باورهای دینی و اعتقادات دینی به سمت رشد و تعالی است.

قره شیخلو با اشاره به اینکه معلم اول قرآن پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) است، ادامه داد: امروز افراد منتسب به قرآن و مربیان و حافظان مسئولیت سنگین و خطیری دارند.

وی افزود: دشمنان شب و روز برنامه‌ریزی می‌کنند تا جوانان را از دین و قرآن جدا کنند و لازم است با این تهدید و نفوذ مبارزه شود؛ چرا که اگر در یک جبهه قرار نگیریم دشمن از روزنه ما استفاده می‌کند.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور با تأکید به اینکه هر خانه‌ای می‌تواند به پایگاه آموزش قرآن تبدیل شود، اضافه کرد: علاوه بر این ۱۰۰ هزار هیئت مذهبی ظرفیت قابل‌توجهی برای برگزاری برنامه‌های قرآنی است.

قره شیخلو با تأکید به فعال‌سازی برنامه‌های قرآنی در مدارس افزود: دشمن شبانه‌روز در مدارس برنامه‌ریزی دارد و ما تنها با آموزش یک مربی قرآن در آموزش‌ و پرورش می‌توانیم آموزش ۲۰۰ دانش‌آموز را پیش‌بینی کنیم.

وی با اشاره به استعدادهای قرآنی در استان اردبیل، متذکر شد: این استان قابلیت تبدیل شدن به قطب قرآنی را دارد و لازم است از ظرفیت‌های آن به شکل مطلوب استفاده شود.

قره شیخلو به استعدادهای قرآنی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با استقاده صحیح و مطلوب از ظرفیت های بومی، این استان قابلیت تبدیل شدن به قطب قرآنی را دارد.

وی به ضرورت استفاده از ظرفیت پیشکسوتان قرآنی اشاره کرد و گفت: در خود استان اردبیل ظرفیت‌های ممتاز قرآنی به وفور مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.