ارزیابی توسعه پایدار در گرو شاخص نیروی انسانی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: شاخص نیروی انسانی مهم ترین عامل برای ارزیابی توسعه پایدار است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش کشور در همایش تجلیل و بزرگداشت معلم که امروز در خانه معلم منطقه 3 برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش فضایی گسترده است، ١٠۵ هزار مدرسه در کشور وجود دارد یک میلیون همکار فرهنگی، ١٣ میلیون دانش آموز محصل را در این مدارس اداره، هدایت و تربیت می‌کنند. 

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش از نظر کمی و  کیفی بی‌نظیر است، افزود: سرمایه ای مهم‌تر از نیروی انسانی در اختیار آموزش و پرورش وجود ندارد.بالا‌ترین سرمایه هر کشور برای توسعه و پیشرفت، نیروی انسانی است و برای شناسایی کشورهای توسعه یافته باید میزان سهم آن‌ها را ارزیابی کنیم.

فانی با اشاره به اینکه شاخص نیروی انسانی مهم‌ترین عامل برای ارزیابی توسعه پایدار است، اظ‌هار داشت: آموزش و پرورش از لحاظ کمی و کیفی منحصر به فرد است و سرنوشت تعلیم و تربیت کشور را می‌سازد. 

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: همه عوامل آموزشی شامل تجهیزات، مدیریت، منابع، محتوای آموزشی و نیروی انسانی نقشی اثر بخش را ایفا می‌کنند ولی اگر معلمان نباشند فضای آموزشی تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه استراتژی اصلی در آموزش و پرورش ارتقا کیفیت است، تصریح کرد: باید معلمان هم در این راستا تلاش کرده و کمبود‌ها را جبران کنند.

فانی در خصوص عدالت آموزشی گفت: مسئولان آموزش و پرورش در راستای عدالت آموزشی از ٧٢ هزار نفر از دانش آموزان درب منزل ثبت نام به عمل آوردند همچنین بیش از ۵۶ درصد از کودکان ۵ ساله در مدارس پیش دبستانی ثبت نام شدند؛ و دولت نیز برای اجرایی شدن اهداف آموزش و پرورش ۵٠ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مدارس پیش دبستانی در نظر گرفته که الویت با مدارس مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه اجرای سند تحول می‌تواند کیفیت آموزش و پرورش را ارتقا دهد، یادآور شد: امسال ١۵٠ برنامه به بخش پژوهش، ارزیابی، تجهیزات و آموزش اختصاص می دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار