جشنواره قلم دنباله رو توسعه عدالت آموزشی

ریيس سازمان مدارس غير دولتی وزارت آموزش و پرورش از اهداف برگزاری جشنواره قلم و برنامه‌هاي مختلف جهت توسعه عدالت آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی امروز در مراسم اختتامیه اولین جشنواره قلم که در مجتمع دارالفنون تهران برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره قلم با هدف نگاه فراگیران به سمت آموزش ایده‌پردازی و خلاقیت است که در جهت نوآوری باید هدایت شود چرا که بنا بر سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش عدالت‌محوری و گسترش نوآوری باید در نظام آموزشی برقرار باشد از این  رو این جشنواره با حضور معلمان، کارشناسان سازمان پژوهش و  برنامه‌ریزی و دانش‌آموزان برگزار شد. 
 
رئیس سازمان مدارس غیردولتی عنوان کرد: هزار و 652 مدرسه فعال و 192 هزار و 938 مدرسه تحت پوشش آموزش از راه دور وجود دارد که برنامه‌هایی را برای تحقق عدالت آموزشی برگزار کرده؛ و 112 هزار و 685 دانش‌آموز دختر و  80 هزار و 253 دانش‌آموز پسر و 23 هزار و 323 افراد شهری و 169 هزار و 615 نفر از افراد روستایی تحت پوشش این مدارس قرار دارند همچنین 2 هزار و 545 نفر لازم‌التعلیم و 190 هزار و 394 نفر از دسته افراد بزرگسالان هستند. 
 
وی با بیان اینکه در دولت قبل افراد لازم التعلیم گروه هدف مدارس آموزش از راه دور نبودند، بیان کرد: در دولت یازدهم طرح حمایتی برای این افراد تدوین شد و بالغ بر 100 هزار نفر با کمک بخش غیردولتی تحصیل در مدارس آموزش از راه دور را آغاز کردند و تعداد 22 هزار و 863 نفر نیروی انسانی آماده خدمات‌رسانی به افراد بودند. 

گرد ادامه داد:  از سال 83 تا کنون بالغ بر 2 میلیارد و  919 هزار و 72 نفر نیازمند تحصیل در مدارس آموزش از راه دور بودند که فقط 441 هزار از آن‌ها فارغ‌التحصیل شدند از این رو باید بررسی‌های بیشتری در فرایند آموزش‌های لازم انجام شود. 
 
وی با اشاره به برنامه‌های سال تحصیلی 95 و 96 اذعان کرد: برنامه‌ریزی‌های مختلفی جهت افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان انجام شده که نظارت بیشتر، مشاوره‌های غیرحضوری، حمایت از مدارس، تأسیس مدارس آموزش از راه دور در استان‌های مختلف و  توجه بیشتر به کیفیت‌بخشی آن‌ها از جمله اقدامات مهم به شمار می‌رود که با هدف ایجاد روحیه نشاط فرهنگی و خودباوری دانش‌آموزان، ارتقا سطح کیفی آموزش و تشویق به تدوین طرح‌های نو و ایده‌پردازی در نظر گرفته شده است. 
 
رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: بالغ بر هزار و 823 طرح در حوزه‌های خدماتی، صنایع و کشاورزی ارائه شده که 27 طرح از میان آن‌ها شامل 10 معلم، 14 دانش‌آموز؛ یک خانواده و 2  خبرنگار می‌شود و از آن‌ها تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید. 
 
این خبر در حال تکمیل است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار