سنندج؛

ریواس با خاصیت دارویی فراوان

ریواس طبیعت سرد دارد و دارای ویتامین ها و املاح معدنی گوناگونی است. برای تمامی اعضای بدن، ماده ی غذایی بسیار ممتازی شمرده می شود و اثر شگفت انگیز و معجزه آسایی دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،ریواس دارای ویتامین های A و  C فراوان  و املاح معدنی زیاد نظیر پتاسیم ،کلسیم  می باشد.  از طرفی ریواس دارای فیبر فراوان و در مقابل کمترین میزان چربی است. 
 بنابراین از ارزش غذایی زیادی برخوردار  است. ریواس برای تقویت معده  و کبد و بیماران تب  دار و بی اشتها مفید بوده ، یرقان ، حصبه ، وسواس ، صفرا و دل به هم خوردگی را رفع می کند و  کرم کُش است و حالات سستی  بدن را دفع می نماید.
ریواس ملین و اشتها آور است و برای افزایش اشتها  و یبوست مفید می باشد. ریواس، مقوی قلب و اعصاب بوده و برای درمان بواسیر مفید است. ریواس به عنوان فعال کننده ی عملکرد دستگاه گوارش و محرک ترشح کبد شناخته شده است. نخستین کار کرد آن در دهان این است که با تحریک پرز های چشایی به واسطه ی مزه های ترش ،شیرین و تلخ ، موجبات خوشبویی دهان  را فراهم  می نماید. علاوه بر این  به تنظیم چربی در روده  و کبد کمک می نماید.
ریواس خاصیت مسهلی، ضد التهابی و متعادل کننده ی عملکرد روده ها (درمان یبوست و اسهال) را داشته و در درمان یرقان، خونریزی معدی- روده ای، اختلال قاعدگی، ورم ملتحمه ی چشم، جراحات ناشی از ضربات و صدمات جسمانی، زخم های چرکی و سطحی ، سوختگی های حاصل از حرارت کاربرد دارد.
 بهترین ترین شیوه مصرف ریواس، گرفتن آب ریواس است. آب ریواس هم بصورت جدا و هم  بصورت مخلوط  با آب  هویج ، کرفس ، خیار و سیب  استفاده  می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.