در آیین رونمایی جلد چهارم کتاب «مدیریت اسوه» بیان شد:

مدیریت اسلامی باید تعریف شود

اگر مدیریت اسلامی را تعریف نکنیم، دیگران آن را برایمان تعریف می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین رونمایی جلد چهارم کتاب «مدیریت اسوه» اثر محمود صلاحی با حضور وی، حجت‌الاسلام میرزایی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران و حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر میرزایی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در خصوص انتشار کتاب‌هایی با محوریت مدیریت اسلامی در چند سال اخیر بیان کرد: این کتاب‌ها با عناوین و موضوعاتی که ماهیت آن قراردادن روایت و آیاتی در رابطه با اصول مدیریت اسلامی است، منتشر شده و موضوعات به صورت اجرایی و عملی مطرح نشده است.

پس از ارائه نظرات حجت‌الاسلام نیشابوری و ناصری‌پور، صلاحی در رابطه با لزوم انتشار و نشر کتاب‌هایی با موضوع مدیریت اسلامی اظهار کرد: چرا ما باید پس از 15 سال اکنون چنین کتابی را منتشر کنیم. ما باید در برنامه‌ریزی و مدیریتمان از الگوهای مناسب غربی هم استفاده کنیم اما باید تلاشمان اشاعه و گسترش مدیریت اسلامی باشد.

وی افزود: ما می‌توانیم کتاب‌های خوبی را بنویسیم و چاپ کنیم که تنها زینت ‌کتابخانه‌ها باشد اما آیا  به دنبال این موضوع هستیم یا اینکه تنها می‌خواهیم کتاب‌هایی منتشر کنیم، بدون اینکه علم آن قابل اجرا باشد؟! ما با تأسیس اندیشکده‌ای که در شهرداری دایر است درخواست داریم که تمام اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویانی که می‌توانند در زمینه «مدیریت اسوه» به ما کمک کنند.

صلاحی افزود: خواندن قرآن البته ثواب دارد اما ارزش آن زمانی افزوده می‌شود که ما قرآن را به صورت کاربردی به زندگی خود وارد کنیم و از نهادهایی همچون مساجد، برای نشر فرهنگ قرآنی و دینی استفاده کنیم. اگر مدیریت اسلامی را به درستی تعریف نکنیم، دیگران آن را برایمان تعریف می‌کنند.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.