مرحوم كشن فلاح، از جهادگران عرصه هنر بود

جمال شورجه درباره زنده یاد فرید كشن فلاح، گفت: او از هنرمندان قدیمی حوزه هنری بود كه در زمینه انجام هنر انقلابی از هیچ كاری دریغ نداشت.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ جمال شورجه، كارگردان سینما و تلویزیون درباره شخصیت فرید کشن فلاح  بیان كرد: فرید كشن فلاح از هنرمندان قدیمی و باسابقه حوزه هنری بوده است.

وی با اشاره به تعهد حرفه ای زنده یاد كشن فلاح گفت: او از اشخاص بسیار فعالی بود كه در زمینه های مختلف تئاتر و سینما فعالیت كرد. او چه در مقابل دوربین و چه پشت صحنه تلاش می‌كرد و از انجام هیچ كاری كه در راستای اهداف و باورهایش باشد دریغ نداشت. مرحوم كشن فلاح وقتی كاری روی زمین می ماند، آستینها را بالا می‌زد كه مشكلات را برطرف كند. 
 
شورجه درباره حوزه هنری نیز اشاره كرد: از همان ابتدا افرادی كه در این نهاد فرهنگی دور هم جمع شدند، هنرمندان مومن و متعهدی بودند كه حضور در حوزه هنری را برای خودشان مثل یك جهاد می‌دانستند و تلاششان در امر تبلیغ فرهنگ دست كمی از دفاع مقدس نداشت. نیروهای متعهد دور شمع بنای حوزه هنری جمع شده و شروع به فعالیت كردند. این روحیه همچنان در حوزه هنری وجود دارد و فرید كشن فلاح هم یكی از آنها بود كه سالها با خلوص نیت فعالیت هنری كرد. 
 
این كارگردان سینما ضمن تاكید به روحیه جهادی هنرمندان متعهد و انقلابی، گفت: فارغ از دنیای حرفه ای سینما كه هركس برای خودش تشخص خاصی قائل است، هنرمندان حوزه هنری بسیار خالصانه و متحد بر سر اصول و آرمانها به تنها چیزی كه فكر می‌كردند ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلابی بوده و هنوز نیز چنین است. 
 
شورجه درباره ویژگی‌های یك هنرمند متعهد نیز اظهار كرد: چنین هنرمندی هدف الهی دارد و هرچه بسازد برای رضایت پروردگارش است. هنرمند انقلابی، با بصیرت است، موقعیت و جایگاهی را كه لازم است در آن وارد شود پیدا می‌كند، به فرمان ولی امر خود گوش سپرده و برای برطرف كردن نیازهای روز اجتماعی كه در آن زندگی می‌كند وارد عرصه می‌شود. هنرمند انقلابی نسبت به آنچه در اطرافش می‌گذرد حساس است و به جای تخیلات واهی، مضامینی كه به تقویت جایگاه انقلاب كمك كند را سوژه آثارش قرار می‌دهد تا مشكلی از جامعه اسلامی را حل كند. 
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار