نقش پررنگ پالایشگاه‌های مستقل در افزایش ذخایر نفتی چین

رشد تقاضای پالایشگاه‌های کوچک و مستقل چین موجب شد ذخایر نفتی این کشور در ماه گذشته میلادی افزایش چشمگیری داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بلومبرگ در مطلبی نوشت: چین --بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان پس از آمریکا-- به‌ تازگی با حجم بالای سفارش‌ پالایشگاه‌های مستقل مواجه شده است. افزایش تقاضا برای نفت خام، ترافیک سنگینی در بزرگ‌ترین بندرهای این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش اداره کل گمرک پکن، در طول ماه آوریل (فروردین) بیش از 32 میلیون و 580 هزار مترمکعب نفت خام از طریق بندرها به این کشور وارد شده است. در ماه آوریل روزانه 7 میلیون و 960 هزار بشکه نفت خام به چین وارد شده که این حجم واردات از رشد 3.2 درصدی واردات نفت خام به چین خبر می‌دهد. این در حالی است که از ماه مارس تاکنون صادرات کالاهای غیرنفتی چین بیش از 10 درصد کاهش داشته است.

بر این اساس، بخش زیادی از واردات نفت به چین به‌ وسیله پالایشگاه‌های کوچک و مستقل نفتی در این کشور صورت گرفته است. افزایش واردات نفت این شرکت‌ها در طول یک سال گذشته موجب قدرت گرفتن آن‌ها در برابر غول‌های نفتی چین شده است. به‌ گونه‌ای که بالا بودن حجم واردات نفت این شرکت‌ها به ایجاد ترافیک در بندر چینگدائو منجر شد. حدود 30 درصد از واردات نفتی چین در ماه مارس از این بندر صورت گرفته است.

قدرت گرفتن شرکت‌های کوچک و مستقل نفتی در چین، آنها را در صادرات مشتقات نفتی نسبت به شرکت‌های بزرگ یاری کرده‌ است. این روند باعث شده است چین در ابتکاری تازه اقدام به تشکیل فدراسیون مستقل پالایشگاه‌های نفتی بزند تا از این طریق علاوه بر خرید نفت و کنترل واردات آن، مقادیر زیادی از آن را ذخیره کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار