رباتی سگ نما با قابلیت تشخیص صدا

با پیشرفت‌هایی که امروزه در دنیای فناوری صورت گرفته، کنترل یک سگ ربات از راه دور کار خارق‌العاده‌ای نیست. آنچه امروز به آن نیاز داریم حیوانی است که وقتی صدایش می‌کنیم به سمتمان بیاید.

این سگ ربات را صدا کنید، به سمتتان می‌آیدبه گزارش خبرنگار فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ CHiP سگی ربات نما است. این ربات شش ماه پیش رونمایی شد اما در آن زمان قابلیت تشخیص صدا را نداشت. محققان در این مدت روی این ویژگی کار کردند و اکنون صدا یکی از اجزاء کلیدی در برقراری ارتباط این سگ ربات با انسان است. به‌لطف حسگرهای مادون قرمز و حسگرهای دیگری که در بدن ظریف این سگ کار گذاشته شده، سطح آگاهی این ربات 360 درجه است. در صورتی که صاحب این سگ مجهز به باند هوشمند (Smart Band) باشد، این سگ ربات می‌تواند به‌لطف چرخ‌های مخصوص، به تمام جهات حرکت کند و به‌طور خودکار همه جا دنبال صاحبش برود و به فشار هر دکمه‌ای از سوی صاحبش پاسخ دهد.

با اینکه فرآیند طبیعی زبان در CHiP کار نشده اما شما می‌توانید با گفتن «هِی چیپ»، یا هر اسم دیگری به دلخواه خودتان، او را صدا بزنید و او برای اینکه نشان دهد صدایتان را می‌شنود پارس می‌کند و به سمتتان می‌آید.

CHiP مهارتهای دیگری هم دارد، مثل بازی فوتبال با توپ مخصوص خودش، انجام حرکات یوگا و حرکات بارانداز با استفاده از شارژر مخصوص. به‌علاوه اگر شارژ باشد می‌تواند یک روز کامل بازی‌های جسته‌گریخته کند.

سازندگان CHiP احتمال می‌دهند اواخر تابستان یا اکتبر او را روانۀ بازار کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سگ ، ربات ، حرکت ، حسگر ، چیپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آناهيدالبوعبيد
۱۵:۱۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
عالى ومن چند سال دنبال اين هستم وحتامن ميخرم وخيلى خوشكل باتشكر
Iran (Islamic Republic of)
آناهيدالبوعبيد
۱۵:۱۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
عالى ومن چند سال دنبال اين هستم وحتامن ميخرم وخيلى خوشكل باتشكر
آخرین اخبار