مراجعه روزانه 5 متقاضی طلاق به اورژانس اجتماعی کهگیلویه

رئیس بهزیستی کهگیلویه با بیان این‌که به طور میانگین روزانه پنج متقاضی طلاق به اورژانس اجتماعی شهرستان مراجعه می‌کند،گفت: در جامعه هدف از هر پنج ازدواج دو واقعه منجر به طلاق می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ نخستین نشست شورای اجتماعی شهرستان ظهر امروز در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
 
در این نشست که با موضوع آسیب‌های اجتماعی شکل گرفته بود آمار و گزارشی از وضعیت شهرستان ارائه شد که در صورت بی‌توجهی مسئولان زنگ خطر جدی برای مردم این دیار است.
 
سید غضمان گنجیانی رئیس بهزیستی هر چند خواهان پرده‌پوشی و عدم انتشار این آمار بود اما گزارش تکان‌ دهنده‌ای از معضلات اجتماعی ارائه و نشان داد شورای اجتماعی آن طور که باید روی آسیب‌های اجتماعی مانور نداده و پیشگیری از بروز انواع این آسیب‌ها تنها در حد شعار مانده است.
 
رئیس بهزیستی کهگیلویه ضمن اشاره به طلاق عاطفی در بین زوج‌ها،از مراجعه میانگین روزانه پنج نفر به مراکز مشاوره بهزیستی در مورد تقاضای طلاق خبر داد و اظهار داشت:در جامعه هدف، از هر پنج ازدواج دو واقعه منجر به طلاق می‌شود.
 
گنجیانی با بیان این‌که کارشناسان اورژانس اجتماعی با برگزاری 14 جلسه مشاوره برای متقضایان طلاق،در جلوگیری از بروز پدیده شوم طلاق تلاش دارند،افزود: اما مراکز مشاوره به تنهایی قادر به مهار این مشکل نیستند و عزم مسئولان را می‌طلبد.
 
وی،بافت عشیره‌ای و قبیله‌ای را از موانع بازگشت به زندگی در متقاضیان دانست و گفت: اگر مشاوره قبل از ازدواج جدی گرفته و اجباری شود از بروز حداقل 40 درصد طلاق‌ها جلوگیری خواهد شد.
 
گنجیانی اعتیاد را از دیگر آسیب‌های رایج در جامعه برشمرد و با بیان این‌که این معضل، انحرافات اخلاقی زنان بی‌سرپرست و بزهکاری فرزندان را در پی دارد تأکید کرد: حجم کار به حدی است که تلاش ما آنطور که باید مثمر واقع نشده است و باید تحرک در زمنیه پیشگیری بیشتر شود.
 
این مسؤول افزود: چهار مرکز ترک اعتیاد در شهرستان با ظرفیت 25 تا 30 نفر فعالیت دارند و ماهانه 130 نفر در این کمپ‌ها پذیرش می‌شوند.
 
وی با اشاره به پایین آمدن سن اعتیاد و شیوع در بین دختران تصریح کرد: قصد سیاه‌نمایی ندارم و بیان این مطالب صرفاً یک هشدار است.
 
رئیس بهزیستی کهگیلویه،اجرایی نشدن قوانین برخورد با مجرمان را از عوامل شیوع اعتیاد خواند و با اشاره به آزادی فروشندگان مواد مخدر گفت: افکار عمومی نوع برخورد با عاملان مواد مخدر را قبول نمی‌کند و باید با متخلفان و مجرمان برخورد قاطع صورت گیرد.
 
انتهای پیام/ف
برچسب ها: طلاق ، کهگیلویه ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.