تخت جمشید میزبان اسب اصیل عرب

جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب جام تمدن پارسه در تخت جمشید آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های باشگاه خبرنگاران  جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب جام تمدن پارسه از 23 اردیبهشت در تخت جمشید استان فارس آغاز شده است . در این جشنواره 5 داور بین المللی رده A ایکاهو، دو DC مطرح از اروپا و یک کلانتر از بلژیک حضور دارند. 
سهیل یوسف نیا رییس کمیته زیبایی فدراسیون سوارکاری درخصوص این جشنواره به خبرنگار ما گفت: جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب جام تمدن پارسه متعلق به اسب اصیل ایرانی است. زیرا معتقدیم اسبی که امروز در دنیا با نام اسب عرب شناخته شده است اسب اصیل خوزستان و بین النهرین است که به غرب راه یافته است. امسال این جشنواره را در تخت جمشید برگزار کردیم تا با استفاده از پتانسیل این منطقه باستانی اسب ها را به نمایش بگذاریم. 
وی اضافه کرد شنبه همایشی درخصوص معضلات روش های اصلاح نژاد در اسب های ایرانی با حضور رییس فدراسیون برگزار می شود. در این همایش چندین متخصص در حیطه اسب به سخنرانی و ارائه مقالات خود می پردازند. 
یوسف نیا تصریح کرد در کنار برگزاری چنین جشنواره هایی علاوه بر معرفی اسب های ایرانی به این موضوع که اسب ها به چه سمتی سوق داده شوند پرداخته می شود. به طور مثال برخی اسب ها برای کورس برخی دیگر برای زیبایی و نعدادی برای پرش تربیت می شوند که این امور با بهره گیری از اصلاح نژاد صورت می گیرد. 
گفتنی است این جشنواره تا 25 اردیبهشت ادامه دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود بر دست اندر کاران این کار

سپاس از همه که به ارزش های ناب ایرانی بها میدهند

زنده باد ایران و ایرانی
آخرین اخبار