نمایشگاه کتاب به مدت 6 سال رایگان در شهر آفتاب برگزار می‌شود

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم‌نامه همکاری را مبنی بر برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار کردند.

نمایشگاه کتاب به مدت 6 سال رایگان در شهر آفتاب برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم اختتامیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

بر مبنای این تفاهم‌نامه مقرر شد که نمایشگاه کتاب تهران، به مدت 6 سال در محل نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شود.

در همین ارتباط در ابتدای این مراسم، سید عباس صالحی ضمن ابراز خرسندی از انتقال نمایشگاه کتاب تهران به شهر آفتاب گفت: انتقال مکان نمایشگاه از مصلی امام خمینی (ره) به شهر آفتاب، مهمترین اتفاق این دوره از نمایشگاه کتاب به شمار می‌رود و نقطه عطفی در نمایشگاه کتاب تهران است.

صالحی افزود: این تفاهم نامه فرصتی را ایجاد می کند که به نمایشگاه با نگاه بهتری بنگریم. بر اساس این تفاهمنامه شهر آفتاب به مدت شش سال به طور رایگان در اختیار نمایشگاه کتاب خواهد بود.

در ادامه علی جنتی گفت: فکر می کنم یکی از آرزوهای ما در جمهوری اسلامی ایران تحقق پیدا کرد، چرا که در طول 37 سال گذشته مکان مناسبی برای نمایشگاه های بین المللی نداشتیم و شهرداری از چند سال پیش همتی را برای آماده سازی چنین فضایی انجام داد و شهر آفتاب برای نمایشگاه کتاب آماده شد. البته سال گذشته وقتی از شهر آفتاب بازدید کردیم باورمان نمی شد که این مکان برای نمایشگاه کتاب آماده شود.

وزیر ارشاد افزود: شهر آفتاب طی 4 ماه و با کار شبانه روزی شهرداری آماده شد، البته برخی از ناشران و غرفه داران برای دوری مسیر نگرانی هایی داشتند ولی خوشبختانه شاهد استقبال خوبی از نمایشگاه بودیم.

قالیباف شهردار تهران در این مراسم گفت: برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در شهر آفتاب، کارمان را از سال 1390 شروع کردیم و در حال حاضر به بهره‌برداری رسید. با این تلاش و همکاری، توانستیم در مدت ده روز چند میلیون بازدیدکننده داشته باشیم. با توافقی که شهرداری با اهل کتاب و فرهنگ و رسانه انجام داده است تا سال 1400، به مدت 6 سال آینده نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار می‌شود و اجاره غرفه گرفته نمی‌شود. به نظرم با دریافت نکردن این هزینه به حوزه انتشارات و فرهنگ مکتوب کمک می‌شود. این  کمکی است که شهرداری به فرهنگ مکتوب کرده است و سرمایه‌گذاری در این بخش به عزت و اقتدار ملی برمی‌گردد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.