آبادان؛

معلولیت محدودیت نیست

هنرمندانی که معلولیت محدودشان نمی کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ همیشه گفته اند و شنیده ایم که معلولیت محدودیت نیست . این یک شعار محض نیست بلکه واقعیتی است که بسیاری از معلولان با همت ، آن را به اثبات رسانده اند .معلولانی که بجای اینکه حسرت کاستی های خود را بخورند به آنجا  می رسند که دیگران را به حسرت موفقیتهای خود می اندازند.

گروهی نمایشی در آبادان از جمله این معلولان هستند .گروهی تئاتری که همه معلول هستند . چنان هم درخشیده اند که در مسابقات و جشنواره های مختلف صاحب مقام و عنوان کشوری شده اند .

گروه معلولان تئاتری که همه تئاتری ها ی بی عیب و نقص را پشت سر خود نهادند. این گروه نمایشی در جشنواره های مختلف کشوری جوایز فراوانی را به خود اختصاص داده اند ویا به قول خودشان درو کرده اند . همین امر نشان می دهد که میتوان کاستی ها را کنار زد و با افزایش تواناییی در سایر جنبه ها ، به موفقیتهای بزرگی دست یافت.

یک خانم هنرمند معلول در این گروه  گفت :ا گرما کار نکنیم اون توانائیامون اون استعدادمون اون ارادمون رو دفن کردیم .ماداریم به همه نشون میدیم که ما میتونیم .

خانمی دیگر از این گروه نمایشی معلولان نیز  گفت: همه حرکا ت  و همه میزانسن ها  زنده اتفاق می افته وچون زنده است و به زندگی مربوط میشه ، زندگی کردن رو دوست دارم .

هنرمند دیگری در این گروه  گفت:هرکسی مارو می بینه تعجب می کنه چون گروه ما حتی از گروه های تئاتر سالم هم بهتر بازی می کنند.اعضای این گروه تئاتر از خانواده بهزیستی وتحت پوشش این اداره هستند.

سختی های روزگار اگرهم زندگی را برایشان  سخت می کرد ،آنها سخت نمی گرفتند.خانم هنرمند دیگر که کرو لال بود و کارگریم خانها را به عهده داشت با ایما و اشاره  گفت:من مدرک خیاطی وارایشگری دارم و گریم خانم ها رو هم انجام میدم .

طراح لباس این گروه هم خانمی است که معلول جسمی حرکتی است او میگوید : خوشحالم که در این گروه فعالیت دارم و خوشحالم که تونستیم در بین سایر گروه های تئاتر که همه  سالم و تندرست هستند، مقامهای بسیار زیادی رو در سطح ملی کسب کنیم این گروه تئاتر بسیار شاد و سرحال در حال تلاش برای کسب موفقیتهای بیشتر هستند موفقیتهایی که شاید حتی برای خیلی ها یک رویا باشد اما آنها  توانسته اند با همت والای خود بر همه مشکلات غلبه کنند و ثابت کنند که می توانند.

ندومی کارگردان گروه معلولان  گفت:از مسئولین میخوام که بیایند وکار و مخصوصا توانایی این عزیزان رو ببینن و از اونها حمایت کنند .چرا که چنین گروه تئاتری که همه معلول باشند و بروند در مسابقات تئاتری که همه سالمند و مقام بیاورند در کشور نداریم. مسئولان اجازه ندهند که این استعداد ها به هرز بروه.

گروه تئاتر معلولان آبادان هم  به جشنواره بین المللی تئاتر محرایین و هم به  جشنواره فجر راه پیدا کردند. اونها با تلاش و کوشش خود نشان دادند که خواستن توانستن است .البته خواستنی که همراه با تلاش و زحمت فراوان باشد.

گروه تئاتر معلولان آبادان الگو و سرمشق خوبی برای همه کسانی است که تصور میکنند با داشتن نقصان جسمی دنیا برای آنها به اتمام رسیده.

 این گروه  نشان دادند که شاید کوران حوادث بتواند جسم مار ا محدود کند ،اما هیچ چیز نمیتواند  اراده و همت والای انسان را محدود کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.