آبادان؛

وجود ۲۲۸۶ مددجو در بهزیستی خرمشهر

۶۲۸ نفر معلول جسمی تحت پوشش بهزیستی خرمشهر هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس اداره بهزیستی خرمشهر گفت: تعداد کل مددجویان معلول این اداره دو هزار و ۲۸۶ نفر است که از این تعداد ۶۲۸ نفر معلولیت جسمی حرکتی داشته و در تردد مشکل دارند.

علی فرحانی در نخستین جلسه کمیته مناسب سازی اماکن و معابر عمومی سال ۹۵  افزود: ۲۶۰ نفر از معلولین تحت پوشش محصل و ۲۳ نفرشان نیز دانشجو هستند.

وی گفت: معلولین و جانبازان باید همانند سایر افراد جامعه بتوانند به راحتی در جامعه تردد و خدمات مورد نیازشان را دریافت کنند و این یک وظیفه قانونی و حتی شرعی است که باید انجام شود.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر با بیان اینکه قانون جامع معلولین درحال بازنگری در دولت و مجلس است، افزود: تصویب این قانون پشتوانه اجرایی قوی برای اجرای مصوبات اینگونه جلسات است.

فرحانی با اشاره به دشواری معلولین و جانبازان برای استفاده از خدمات بانک ها در خرمشهر گفت: بعضی از ساختمان های شعب بانکهای شهرستان به گونه ای است که معلول و جانباز نمی تواند از آنها خدمات دریافت کند و باید اصلاح شوند.

وی افزود: به منظور انجام بررسی بیشتر در شهرستان در این خصوص و انعکاس نتایج به استان، ادارات و نهادها باید فرم های مناسب سازی را با دقت تنظیم و به بهزیستی عودت دهند.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر گفت: از مشخصات فرم جدید این است که ادارات باید در رابطه با ورودی اصلی ساختمان، سطوح شیب دار، مسیر عبور در راهروها، راه پله، سرویس های بهداشتی، آسانسور، سالن های اجتماعات، سیستم اطلاع رسانی مربوط به ساختمانشان نظر دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.