آبادان؛

مناسب سازی محیط برای معلولان در هندیجان

مناسب سازی محیط برای معلولان در هندیجان باید مورد توجه گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس اداره بهزیستی هندیجان گفت: توجه به مناسب سازی محیط در ساخت و سازهای جدید به کاهش مشکلات معلولان و استفاده بیشترآنها از امکانات و خدمات عمومی کمک می کند.

ماشاالله مکتوفی افزود: مناسب سازی محیط زمینه استفاده از امکانات عمومی و خدمات شهری برای معلولان را مانند افراد عادی فراهم می کند.

وی گفت: مناسب سازی محیط در شهرها یک ضرورت است و همه باید خود را در اجرای آن مسئول بدانند.

رئیس اداره بهزیستی هندیجان افزود: در زمان حاضر بیش از یک هزار و 200 نفر با معلولیت های مختلف در سطح شهرستان هندیجان شناسایی شده که توجه به مناسب سازی محیط برای این قشر بسیار ضروری است.

مکتوفی گفت: وضعیت مناسب سازی برای رفت و آمد معلولان در هندیجان مناسب نیست و لازم است ضمن تصحیح ساختمان ها و معابر در ساخت و سازهای جدید به مناسب سازی محیط توجه ویژه شود.

وی افزود: رعایت نکردن لزامات مناسب سازی در ورودی مغازه های نوساز به معضلی برای معلولان تبدیل و چهره ای نامناسب برای شهر به وجود آورده است.

رئیس اداره بهزیستی هندیجان گفت: انتظار می رود اداره های مسئول بخصوص شهرداری در هنگام صدور پروانه ساختمان و پایان کار نسبت به نظارت جهت رعایت مقررات مناسب سازی محیط برای معلولان و جانبازان همکاری و هماهنگی لازم را با بهزیستی داشته باشند.

شهرستان هندیجان با جمعیت 45 هزار نفر در جنوب استان خوزستان قرار گرفته است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.