مهم ترین لازمه بازیگری هوش است

اگر کسی باهوش نباشد نمی‌تواند بازیگر خوبی باشد.

حمید رحیمی بازیگر نمایش «بیوه های غمگین سالار جنگ» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون نقشی که در این نمایش به عهده دارد و از تکنیک‌های به کار رفته برای رسیدن به نقش، گفت: من نقش شمس الله حمومی را بازی می‌کنم که در نیمه های نمایش، بالاجبار به نقش پوشی مبتلا و وارد نقش مم تقی خان می‌شود.

وی ادامه داد: برای نقش شمس الله نمی‌توانم بگویم از متد خاصی استفاده کرده‌ام ولی چند سال است من در رابطه با متدی تلاش می‌کنم که البته ممکن است دیگر هنرمندان نسبت به این متد گارد داشته باشند اما کارآمدترین متد در بازیگری همان است که میخائیل چخوف تدوین کرده است؛ دایره ابهام در بازیگری که سرلوحه من در این کار نیز هست علاوه بر آن با استفاده از یکسری تکنیک‌های تئاتر شرقی که هر کدام از این تکنیک‌ها (تکنیک برشت، استانیسلاوسکی، میرهولد، متد اکتینگ) به نوعی از تکنیک‌های بازیگری شرقی (چین و ژاپن) استفاده کرده‌اند.

بازیگر نمایش «طپانچه خانم» با اشاره به زمان شروع همکاری‌اش با حسین پور گفت: از دوره دانشجویی مقطع لیسانس حسین پور را می‌شناسم که برای نمایش «هفت سنگ» به من پیشنهاد دادند و بعد از این همکاری ادامه پیدا کرد با چندین کار اعم از نمایش های رادیویی و صحنه ای که در حال حاضر ثمره این همکاری نمایش «بیوه های غمگین سالار جنگ» است.

وی در خصوص تجربه همکاری با حسین پور اظهار داشت: تجربه همکاری با افراد مختلف را داشته‌ام علی رغم اینکه هیچ گروهی نیست که با هم در توافق کامل باشند و خوب یکسری مزایای مثبت و منفی را نیز در پی دارند ولی  کار با آقای حسین پور نقاط  مثبت خوبی را به همراه داشت و باعث شد این همکاری ادامه دار بشود.

بازیگر نمایش «یک زندگی بهتر» از تاثیر بقیه اعضای گروه برای  کسب تجربه در این پروژه نمایشی بیان کرد: هر کدام از افرادی که وارد یک پروژه می شوند با خودشان یک بار از تجربیات و زندگی فردی اش می آورند که این بار لازمه‌ی وجودی هر شخص است، من هم سعی کردم از نقاط مثبت آدم ها استفاده کنم و تا جایی که می توانم نقاط منفی شان را در نظر نگیرم. در کل اگر کسی تجربه خوبی داشته باشد و اگر چیزی را به من انتقال ندهد، من به حکم انسانیت به آنها هم احترام می گذارم.

بازیگر نمایش «خاکستر به خاکستر» در صحبت هایش راجع به تاثیر کلاس های آزاد در بازیگر شدن به علاقه مندان این هنر عنوان کرد: به نظر من اینکه کلاس های آزاد در بازیگر شدن چقدر می تواند مفید واقع بشود به خود فرد بستگی دارد به واقع این کلاس ها پله است تا شما را به مقصد نهایی تان برساند اما نباید فکر کنید که تنها با شرکت در کلاس های مرتبط با رشته بازیگری می توانید بازیگر شوید بلکه باید تلاش و پشتکار نیز داشته باشید.

بازیگر نمایش «بیرون پشت در» در رابطه با لازمه های بازیگری تصریح کرد: به نظر من مهم تر از هر چیزی در بازیگری، "هوش" است؛ اگر کسی باهوش نباشد به در بازیگری نمی خورد.

رحیمی در بخش پایانی صحبت هایش گفت: هنر باید جایگاه رفیعی داشته باشد، اما متاسفانه ندارد. بخشی از آن را هنرمندان و بخشی دیگر را نوع فرهنگی شکل گرفته در جامعه  است که به مقوله هنر بها داده نمی‌شود.

لازم به ذکر است حمید رحیمی در نمایش های «فرکانس»، «ابرها»، «مضحکه گرگ ساختار شکن»، «سه چرخه» و «مضحکه ی دزدها» نیز ایفای نقش کرده است.

گفتنی است نمایش «بیوه های غمگین سالار جنگ»  آخرین اجرای  خود را روز سه شنبه 28 اردیبهشت در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر خواهد داشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار