ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای در دانشگاه خوارزمی

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی از راه اندازی رشته‌های میان رشته ای در این دانشگاه خبر داد.

جعفر کیوانی معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانگفت: این دانشگاه مطالعه ای بر روی رشته های میان رشته ای موجود در کشور انجام داد و فهرستی از این رشته ها تدوین شد که براساس اولویت های دانشگاه اقدامات مربوط به راه اندازی این رشته‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: دانشگاه خوارزمی برنامه دارد در راستای سیاست های وزارت علوم و به منظور ایجاد زمینه‌های شغلی برای فارغ التحصیلان خود رشته‌های میان رشته ای را تاسیس کرده تا براین اساس بتواند فعالیت‌های آموزشی خود را براساس نیاز روز کشور ساماندهی و بازنگری کند.

دانشگاه خوارزمی به پیروی از سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نظر دارد در زمینه هایی که نیاز شغلی آن در جامعه وجود دارد و رشته‌های مرتبط با آنها از پتانسیل لازم برخوردار باشد، میان رشته ای‌ها را توسعه دهد و فعالیت‌های آموزشی خود را براساس نیاز جامعه و پتانسیل‌های خود سامان دهی کند.

کیوانی با بیان اینکه به تمامی گروه‌های آموزشی این دانشگاه اعلام شد تا در تدوین و تعیین رشته های میان رشته‌ای مشارکت کنند، تاکید کرد: نتایج فعالیت گروه‌های آموزشی در معاونت آموزشی این دانشگاه بررسی و جمع بندی می شود.

وی با اشاره به لزوم بازنگری برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها گفت: این روند در دانشگاه خوارزمی آغاز شده تا برنامه درسی این دانشگاه روزآمد و مطابق با نیازهای روز کشور تغییر یابند.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی تاکید کرد: در این راستا کمیته برنامه ریزی درسی در این دانشگاه تشکیل شده که این کمیته با همکاری گروه های آموزشی وظیفه بازنگری دروس را برعهده دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار