آبادان؛

برگزاری بیش از 200 برنامه در سال‌روز آزاد‌سازی خرمشهر

در سالروز بزرگداشت آزاد‌سازی خرمشهر، حدود 240 برنامه اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس موزه دفاع مقدس خرمشهر گفت: روز سوم خرداد سند افتخار، اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است، که باید آن را به عنوان یکی از ایام‌الله دانست.

ثامر چنعانی افزود:بعد از عزل بنی‌صدر در تیرماه سال 60 به بعد، وحدت و یگانگی خوبی بین سپاه، ارتش و آحاد جامعه تشکیل شد که بعد‌ها سبب پیروزی در عملیات‌های بزرگی شد.

وی گفت:  عراق برای به سلطه کشیدن ایران به‌ویژه آبادان و خرمشهر نقشه‌هایی را طراحی کرده و موانع زیادی را به‌کار برده بود اما توکل، غیرت و وحدت رزمندگان تمام معادلات را بر هم زد.

رئیس موزه دفاع مقدس خرمشهر افزود: کمیته ایثارگران بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته فرهنگی و هنری بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته فضا‌سازی برنامه‌ها بر عهده شهرداری، کمیته اطلاع‌رسانی بر عهده مرکز دفاع مقدس، کمیته امنیتی بر عهده نیروهای مسلح، کمیته پشتیبانی بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند و نیروهای مسلح بر عهده پایگاه دریایی است.

چنعانی گفت: شب سوم خرداد که مصادف با ولادت منجی عالم بشریت است، در صحن شهدا، جشنی با حضور مسؤولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود و در صبح روز سوم خرداد رزمایش بزرگ و صبحگاه مشترک نیروهای مسلح انجام خواهد شد.

وی افزود: افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری نفت و گاز اروند از بزرگ‌ترین پروژه‌ها در سوم خرداد است که با حضور مسئولان کشوری انجام می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری سالروز آزاد‌سازی خرمشهر گفت: روز 31 اردیبهشت (جمعه صبح) همایش پیاده‌روی خانوادگی برگزار می‌شود که از طریق شبکه سوم سیما به‌نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.