اردبیل؛

استان اردبیل در ثبت وقایع حیاتی بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: بیش از 99 درصدی وقایع حیاتی استان در موعد قانونی و مقرر به ثبت رسیده است که در این زمینه بالاتر از میانیگین کشوری است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اسد حسن‌زاده در جلسه وقاع حیاتی استان اردبیل وی با اشاره به ثبت بیش از 99 درصدی وقایع حیاتی استان در موعد قانونی و مقرر تصریح کرد:‌ در سال گذشته بیش از 26 هزار تولد در استان اردبیل به ثبت رسیده که این تعداد در مقابل بیش از 6 هزار مورد فوت بوده است و در زمینه ثبت آنها در مهلت قانونی عملکرد مطلوبی داشته‌ایم و توانسته‌این از میانگین کشوری جلوتر باشیم.

وی گفت: در سال گذشته بیش از 16 هزار ازدواج در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

حسن زاده همچنین با ارائه آماری از روند افزایش طلاق در استان افزود: در مقابل این میزان ازدواج در سال گذشته بیش از 2 هزار و 500 مورد طلاق ثبت شده است که باید برای کاستن از این میزان تمامی مسئولان و متولیان امر وارد شده و تلاش کنند با تعامل و همکاری‌های لازم در راستای کاستن از این معضل گام بردارند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در ادامه از ثبت آنلاین و لحظه‌ای ازدواج و طلاق در استان اردبیل خبر داد و گفت: در زمیته وقایع حیاتی تولد و فوت نیز در استان اردبیل این وقایع به صورت آنلاین ثبت می‌شود تا اطلاعات به سرعت و بیشترین دقت برای برنامه‌ریزی‌های بعدی ثبت شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار