ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان مهم‌ترین اولویت‌ کمیته امداد بهمئی

مدیر کمیته امداد بهمئی ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان را از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد این شهرستان عنوان کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛حیدر خداپرست صبح امروز در جمع خبرنگاران ارائه خدمات فرهنگی را یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد برای مددجویان عنوان و اظهار کرد: کمیته امداد بهمئی دارای یک خوابگاه دانش‌آموزی پسرانه است که دانش‌آموزانی از میان خانواده‌های مددجو ساکن در مناطق دورافتاده و روستایی که امکان ادامه تحصیل در محل سکونت برای آنان فراهم نبوده شناسایی شده‌اند و در این خوابگاه مستقر هستند.
 
مدیر کمیته امداد بهمئی به برنامه‌های اساسی کمیته امداد اشاره کرد و گفت: اعزام دانش‌آموزان به اردوها، تشکیل کلاس‌های تقویتی، ارائه مشاوره‌های تحصیلی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و تخصصی قرآن، احکام، فنی و ورزشی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد به شمار می‌رود.
 
خداپرست با بیان این‌که تعداد دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد یک‌هزار و 640 نفر هستند، بیان کرد: تعداد 60 دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی متوسطه اول،دوم، سوم و پیش‌دانشگاهی در خوابگاه شبانه‌روزی شهید مطهری کمیته امداد بهمئی اسکان داده شده‌اند.
 
مدیر کمیته امداد بهمئی به موفقیت‌های تحصیلی و علمی دانش‌آموزان مستعد و کوشای مجتمع شبانه‌روزی کمیته امداد بهمئی اشاره و تصریح کرد: از مجموع 8 دانش‌آموز پیش دانشگاهی داوطلب کنکور سراسری سال94 ساکن در این مجتمع، تعداد 6 دانش‌آموز به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور راه یافتند.
 
وی افزود: همچنین سه دانش‌آموز ساکن در مجتمع در سال گذشته به رتبه کمتر از 28 نائل شده و دو دانش‌آموز دیگر در رشته‌های پزشکی پذیرفته شدند.
 
خداپرست گفت: 142 میلیون و 745 هزار ریال در این زمینه شرکت در کلاس‌های تابستانی و کانون و همچنین 503 میلیون و 956 هزار بابت هزینه تحصیلی دانش‌آموزان کاردانش، کنکوری، تقویتی، آزمون‌های آمادگی کنکور، و کمک هزینه ملزومات تحصیلی دانش‌آموزان پرداخت شد.   
 
این مسؤول عنوان کرد: در سال گذشته مبلغی بیش از 2 میلیارد و چهار میلیون ریال برای ارائه خدمات فرهنگی در این مجتمع هزینه شده است.
 
وی بیان کرد: سه هزار و 68 خانوار با جمعیتی بیش از 9 هزار و 500 نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات مختلف این نهاد بهره‌مند می‌شوند.
 
مدیر کمیته امداد بهمئی افزود: برای ارائه طرح‌های آموزش خانواده در بین یک هزار و 463 خانوار در شهر و روستا مبلغ 125میلیون 479 هزار ریال و در زمینه خدمات مشاوره‌ای برای 51 خانوار، بیش از 184 میلیون ریال هزینه شد.  
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.