اصفهان؛

برگزاری نخستین کنگره ی ملی حضرت محمدهلال بن علی (ع)

نخستین کنگره ی ملی حضرت محمدهلال ابن علی (ع) در 2 بخش علمی و فرهنگی با شرکت 130 مقاله برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان درجمع اصحاب رسانه از برگزاری کنگره ملی امامزاده محمدبن هلاال بن علی(ع) در روزهای 5 و 6 خردادماه در مشهد اردهال خبر داد.

حجت الاسلام رضا صادقی ضمن اعلام این خبر گفت: چهارمین کنگره ملی امامزادگان به معرفی شخصیت والای حضرت محمدبن هلال ابن علی(ع) که از فرزندان بلافصل علی ابن ابیطالب(ع) است اختصاص یافته است.
وی گفت: این کنگره در دو بخش علمی و فرهنگی تبلیغی برگزار می شود که تاکنون 130 مقاله با محوریت معرفی شخصیت و مقام این امامزاده به دبیرخانه کنگره ارسال شده و بر اساس داوری های صورت گرفته از میان این مقالات 30 مقاله برگزیده شده است.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان یادآورشد: مجموعه این 30 مقاله دو جلد کتاب تدوین و چاپ شده که صبح روز 6 خردادماه در سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم و در عصر همان روز در محل حرم مطهر این امامزاده در شهر مشهد اردهال رونمایی می شود.
حجت الاسلام رضا صادقی با تاکید بر اینکه امامزاده محمدبن هلال ابن علی(ع) از شخصیت های برجسته در عالم تشیع محسوب می شود عنوان کرد: ایشان در نخستین روز از ماه مبارک رمضان متولد گشت و در آخرین روز از این ماه مبارک نیز وفات یافت. به همین سبب لقب ایشان «هلال» است.

وی افزود: نمایشگاهی از کتب و محصولات فرهنگی مرتبط با معرفی این امامزاده مقدس در مشهد اردهال و در جوار حرم مطهر ایشان برگزار می شود.
وی با تاکید بر لزوم معرفی و ترویج فرهنگ اسلام از طریق معرفی امامزادگان گفت: در استان اصفهان 736 امامزاده، بقعه و آرامگاه وجود دارد که هریک می تواند مکانی جهت ترویج فرهنگ دین مبین اسلام و شخصیت برجسته صاحبان بقعه ها و امامزادگان باشد. به همین جهت بر ما لازم است که همه توان خود را در جهت معرفی شخصیت برجسته این بزرگان به کار بندیم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان یادآور شد: در سال گذشته 286 وقف جدید به ثبت رسیده که در این راستا اصفهان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام رضا صادقی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 14 هزارو 600 موقوفه به ثبت رسید که استان اصفهان رتبه سوم را از آن خود کرد.

وی از راه اندازی ستاد حفظ مجازی قرآن مجید با سهمیه ی 6000 هزارنفری استان اصفهان تا پایان جاری خبر داد و بیان داشت: علاقه مندان می توانند از طریق مجازی به صورت رایگان آموزش ببینند و مدارک حفظ و قرائت را از این سامانه دریافت نمایند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار