با این روش ها بدبینی همسرتان را از بین ببرید/هرگز به من شک نکن!

سایلنت کردن گوشی در حضور همسر، مکالمات تلفنی پنهان و رفتارهای مشکوک در رابطه زناشویی اکیداً ممنوع است!

ربابه غفار تبریزی روان شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دلایل بدبینی بین زوجین، اظهار داشت: یک دسته از بدبینی ها به شخصیت افراد بازمی گردد یعنی فرد در خانواده ای تربیت شده که به دلیل داشتن الگوهای نادرست رفتاری این حالت شک و بدبینی به صورت ناخودآگاه در وی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: منشأ برخی دیگر از بدبینی ها رفتارهای همسر است؛ پنهانـکاری یا رفتارهای مشکوک که باعث ایجاد شک و سوء ظن در فرد  می شود مثل سایلنت کردن گوشی یا مکالمات تلفنی که به صورت مخفی و پنهانی صورت می گیرد.

غفارتبریزی با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی نیز به تشدید اینگونه بدبینی ها دامن می زند، گفت: امروزه به دلیل اینکه به اصطلاح  " جیب برخی زن و شوهر ها جداست" و هر کدام  درآمدشان را به تنهایی و آنطور که دلشان می خواهد مصرف می کنند و اطلاعی از حساب و کتاب یکدیگر ندارند در نتیجه نسبت به هم دچار شک و بدبینی می شوند.

وی در ادامه بیان کرد: از بین رفتن حریم ها و احترام بین زوجین، خشونت، فحاشی و رفتارهای تخریبی نیز به افزایش این حالت کمک می کند.

این روان شناس درباره روش های رفع " بدبینی" گفت: اگر فردی احساس کرد که همسرش به وی سوء ظن پیدا کرده است  در وهله اول باید منشأ این بدبینی ها را شناسایی کرده وآنها را رفع کند و سعی کند رفتارش شفاف و دور از هرگونه ابهامی باشد.

غفار تبریزی در ادامه افزود: اگر این اختلال در فرد خفیف باشد باید به روان شناس یا مشاور خانواده مراجعه کند و روش های پیشنهادی را دریافت کرده و آنها را به کار گیرد.

وی در پایان  تأکید کرد: اگر حالت  بدبینی در فرد حاد بود و حالت بیمارگونه به خود بگیرد فرد حتماً باید به روانپزشک مراجعه کرده و تحت درمان دارویی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار