کمبود بودجه گریبان‌گیر دانشگاه صنعتی شریف /شریف دانشگاه کارآفرین در نسل سوم است

وزیر علوم تحقیقات فناوری گفت: با توجه به کارآفرینی و نسل سوم بودن دانشگاه شریف باید اعتبارات لازم در اختیار این دانشگاه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پنجاهمین سالگرد دانشگاه شریف که امروز عصر در سالن جباری این دانشگاه برگزار شد گفت: دانشگاه شریف یکی از برترین دانشگاه‌های دنیا است به طوری که جزو یک درصد دانشگاه‌های برتر دنیا محسوب می‌شود و می‌توان گفت به مصداق واقعی صنعتی شریف دانشگاهی کارآفرین و نسل سوم است که کارهای تأثیرگذاری در جهت کارآفرینی و اشتغال انجام داده است.

وی در خصوص امکانات و اعتبارات دانشگاه شریف اظهار داشت: مسئولین دانشگاه اعلام کرده‌اند که اعتبارات این دانشگاه ناکافی است بنابراین باید بودجه مورد نیاز و کافی برای این دانشگاه فراهم شود.

وزیر علوم تحقیقات فناوری بیان کرد: اولین دوره مهندسی پزشکی با همکاری دانشگاه شهیدبهشتی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده همچنین کنفرانس‌ها و کارهای مشترک و تحقیقاتی زیادی در دانشگاه شریف انجام شده است.

وی ادامه داد: دانشجویان زیادی از دانشگاه شریف هر ساله فارغ‌التحصیل می‌شوند. دو هزار  و 800 واحد آموزش عالی در کشور وجود دارد که اغلب اساتید آن فارغ‌التحصیلان صنعتی شریف هستند.

اقتصاد دانش‌بنیان در گرو دانش و اعتماد به نفس فارغ‌التحصیلان 

در ادامه معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: کلید اقتصاد دانش‌بنیان فارغ‌التحصیلانی هستند که با دانش و اعتماد به نفس بالایشان ناامید نمی‌شوند و موجبات پیشرفت را فراهم می‌کنند.

 سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: من در تمام مقاطع تحصیلی خود در شریف درس خواندم و بعد عضو هیئت علمی آن شدم. دانشگاه شریف طی 50 سال 47 هزار فارغ‌التحصیل دارد که تأثیر زیادی در جامعه ایفا کرده‌اند.

معاون علمی فناوری رییس جمهور افزود: ما باید فارغ‌التحصیلانی داشته باشیم که بتوانند توانایی‌ها و مهارت‌های خود را بروز دهند. همچنین کلید اقتصاد دانش‌بنیان فارغ‌التحصیلانی هستند که با دانش و اعتماد به نفس بالایی که دارند دست از تلاش و کوشش برنمی‌دارند و ناامید نمی‌شوند.

وی یادآور شد: اگر با این دید نگاه کنیم می‌توانیم به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنیم.دانشجویان ما باید بدانند در کجا درس می‌خوانند و به چیزی متعهد هستند اگر در این دانشگاه درس نمی‌خواندم نمی‌توانستم در پست فعلی‌ام قرار بگیرم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار