علی‌رضاهای سرخابی منتظر روز سرنوشت

سرنوشت سنگر پرسپولیس و نیمکت استقلال در گرو فروش نفت

تکلیف دروازه‌بان پرسپولیس و گزینه سرمربی گری استقلال شنبه هفته آینده مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌رضا بیرانوند دروازه‌بان فصل گذشته تیم فوتبال نفت تهران هفته گذشته با پرسپولیس قرارداد بست. 

با این وجود ابهامات فراوانی درباره این قرارداد وجود دارد. در میانه های لیگ پانزدهم و درست زمانی که بحث انتقال بیرانوند به پرسپولیس جدی شد، دروازه بان ملی پوش کشورمان قرارداد خود با نفت را تا پایان لیگ شانزدهم و خرداد 1396 تمدید کرد.


البته در یکی از مفاد این قرارداد بندی مبنی بر این که درصورت پرداخت نشدن 50 درصد از قرارداد بیرانوند، وی به راحتی می تواند یک طرفه قرارداد خود را فسخ کرده و به تیم دیگری ملحق شود. باشگاه نفت تهران هم به دلیل مشکلات مالی نتوانست این مبلغ را به دروازه بان خود پرداخت کند. به این ترتیب بیرانوند در پایان فصل 1394. 95 فوتبال ایران می تواند قرارداد خود را با این باشگاه فسخ کند.

همچنین در قرارداد علی‌رضا منصوریان هم که اواخر نیم فصل لیگ پانزدهم قرارداد خود با نفتی ها را تمدید کرد و در حال حاضر جزو گزینه های نیمکت آبی پوشان پایتخت به حساب می آید، چنین بندی گنجانده شده است.

اما نکته جالب همین جا است که براساس ادعای مدیر نقل و انتقالات باشگاه نفت، فصل فوتبالی کشورمان تا پایان دیدار نهایی جام حذفی بین تیم‌های استقلال و ذوب آهن که 9 خرداد در ورزشگاه شهدای خرمشهر برگزار می شود اعتبار دارد.

از طرفی شرایط واگذاری باشگاه نفت تهران اعلام شده و قرار است پس از پایان جلسه توجیهی فروش این باشگاه که چهارشنبه 5 خرداد با حضور هیأت واگذاری و متقاضیان خرید باشگاه انجام می‌شود، شنبه 8 خرداد با باز شدن پاکت خریداران روند فروش باشگاه نفت به پایان برسد. یکی از شرایط اساسی هم که برای شرکت در این مزایده اعلام شده این است که خریداران باید 10 درصد قیمت پیشنهادی خود را در قالب ضمانت‌نامه بانکی در اختیار کمیته واگذاری قرار دهند.

بر این اساس به احتمال فراوان با فروش باشگاه نفت در شنبه هفته جاری رقمی بین 3 تا 6  میلیارد در اختیار این باشگاه قرار می گیرد و دیگر بعید است که مالک جدید باشگاه به راحتی تن به جدایی دروازه بان و سرمربی موفق خود دهد و تمام تلاش خود را به کار می گیرد که قبل از فینال جام حذفی با پرداخت مطالبات اعضای تیم از خروج افرادی که با باشگاه نفت قرارداد دارند، جلوگیری کند.

بر همین اساس گفت و گویی با حسین آل اسحاق مسئول حقوقی باشگاه نفت تهران انجام دادیم که وی ضمن تاکید بر اعتبار قرارداد اعضای تیم نفت تا پایان جام حذفی، بیان کرد:

برخی از بازیکنان و اعضای کادرفنی نفت با ما قرارداد دارند. طبق قوانین نقل و انتقالات اگر تا پایان فصل فوتبال که فینال حام حذفی را هم شامل می شود،  50 درصد مبلغ قراردادها پرداخت نشود آنها آزاد می شوند. بر این اساس آن ها نمی توانند تا پایان جام حذفی باتیمی دیگر عقد قرار داد کنند. با این حال یکی از بازیکنان ما با اشتباه هیأت فوتبال  استان تهران و سازمان لیگ به صورت یک طرفه قرارداد خود را با نفت فسخ کرده است.

وی افزود:  اگر تا نهم خرداد ما بتوانیم تا 50 درصد قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی را پرداخت کنیم، قرارداد آن‌ها اعتبار دارد. برخی بازیکنان مثل وحید امیری که قراردادشان بانفت به پایان رسیده، می توانند با هر تیمی که خواستند قرارداد ببندند. 

آل اسحاق ادامه داد:  اگر تا 9 مرداد 50 درصد مبلغ قرارداد بیرانوند، پرداخت شود خطای رخ داده در ثبت قرارداد قابل بازگشت است. البته ما بحث شخصی نداریم و تنها روی فسخ قرارداد بیرانوند و منصوریان زوم نکرده ایم. به سازمان لیگ هم گفته‌ایم هیچ یک از بازیکنان و اعضای کادرفنی نفت نمی توانند تا آن زمان یک طرفه فسخ قرارداد کنند. حدود 16 نفر در باشگاه نفت چنین وضعیتی دارند.

ناظر کارگروه باشگاه نفت تهران با اشاره به احتمال فروش باشگاه در روز شنبه هفته آتی اظهار کرد: ممکن است تا روز شنبه و در مزایده شرکت یا کسی که باشگاه نفت را خریده اعلام کند که بلافاصله می‌خواهد قرارداد بازیکنان را پرداخت کند. مسئولان باشگاه تا آن زمان موظف به حفظ سرمایه نفت هستند. 

آل اسحاق درباره این که نفت به فینال جام حذفی راه نیافته و به نوعی فصل فوتبالی برای این تیم به پایان رسیده است، توضیح داد: دلیل نمی شود که چون نفت به فینال جام حذفی نرفته فصل فوتبالی کشور به پایان رسیده باشد. در ماده 2 قرارداد باشگاه با بازیکنان به صراحت ذکر شده که پایان قرارداد اعضای تیم پس از پایان جام حذفی کشور  است. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار